تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۶۵۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از طریق پروژه "پیکاب" در شعبه‌های بانک صادرات رقم خورد؛

جذب ۵۰۰ میلیاردتومان با ۷ هزار کد معاملاتی

می متالز - اجرایی شدن پروژه "پیکاب" در شعبه‌های بانک صادرات جزو عملیات‌های موثر جذب نقدینگی با ایجاد ۷ هزارکدمعاملاتی بود.
جذب ۵۰۰ میلیاردتومان با ۷ هزار کد معاملاتی

به گزارش می متالز، در بانک صادرات پروژه‌ای با نام "پیکاب" (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول)  راه اندازی و برای نخسین بار در کارگزاری‌ها اجرایی شده است.

مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران در رابطه با “سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول"  گفت: این پروژه که "پیکاب" نام داشته برای نخستین‌بار در بانک صادرات راه اندازی و در تمامی کارگزاری‌های این بانک، در حال اجرا است.

وی به اهداف راه‌اندازی "پیکاب" اشاره داشت و ادامه داد: جذب سرمایه در بورس یکی از مهم‌ترین اهداف جذب نقدینگی در بازار‌های مالی کشور بوده بنابراین هدف از اجرای این پروژه را می‌توان تبدیل هر شعبه بانک صادرات به یک کارگزاری دانست.

کباری افزود: با نگاهی دیگر به نحوه اجرایی شدن این پروژه می‌توان گفت که از ۲۳۰۰ شعبه فعال بانکی در کشور، ۵۱ شعبه  پروژه "پیکاب" را به‌صورت عملیاتی درآورده‌اند که البته با توجه به پتانسیل برخی استان‌ها و فاکتور‌هایی همچون «شعبه‌های متعدد»، «ظرفیت استان» و «تعدد شعب» و ... "پیکاب" در شعبه‌هایی که دارای مجوز خدمات کارگزاری با محور شرکت بورس هستند، به اجرا درآمده و آمده خدمات‌رسانی به فعالان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات با اشاره به تجربه بیش از ۶ ماهه این پروژه، عنوان کرد: افراد پس از احراز هویت و اخذ کدآنلاین و آفلاین، می‌توانند امور مربوط خود را درون شعبه‌هایی با افراد آموزش دیده و حمایت و پشتیبانی بسیار قوی، به سرانجام رسانند.

وی از اضافه شدن بخشی به نام "پیکاپ" در چارت سازمانی کارگزاری بانک صادرات نیز خبر داد و گفت: بیش از هفت هزار کد جدید و قریب به ۵۰۰میلیارد تومان معاملات نیز در این کارگزاری به ثبت رسیده است.

 

هر شعبه بانک صادرات، یک کارگزاری

مهدی کباری از سوی دیگر در خصوص راهکار‌های حفظ نقدینگی در بازار سرمایه، اشاره داشت و تصریح کرد:  صداوسیما می‌تواند در راستای ورود سرمایه به بورس نقش پررنگ‌تری از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی زیر نظر سازمان بورس و البته تولید برنامه‌های آموزشی مختلف را کلید زند تا تمامی اقشار جامعه، با موضوع سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف آموزش در پیکره بورس وجود داشته و کماکان برنامه‌ای جامع و همگانی درخصوص موضوعات اساسی همچون آموزش دیده نمی‌شود و از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بسیاری از مردم با واژه‌های بورسی حتی به صورت ساده و روان آشنایی نداشته و در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، زیرا به‌خاطر عدم شناخت بر فضای امروز سرمایه‌گذاری کماکان ترس ناشی از ضرر‌های موسسات مالی و اعتباری هنوز بر پیکره سرمایه‌گذاران قشر متوسط وجود دارد.

 

آموزش، حمایت دولت و نرخ گذاری سه عامل آرامش بخش

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران بحث آموزش، حمایت دولت و نرخ‌گذاری را عواملی آرامش بخش عنوان کرد و افزود: اجرایی شدن این سه عامل نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و زمان بر خواهد بود.

کباری در پایان خاطرنشان کرد: این امر نیازمند بررسی روانشناسان، اقتصاددانان و تحلیل گران بازار سرمایه است تا بتوان با دیدی بیست ساله شرایط را برای ورود افراد بیشتری به عنوان فعال بازار سرمایه ترغیب کرد.

عناوین برگزیده