تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۶۵۱۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حمایت کورکورانه دولت از خودروسازان هیچ نتیجه‌ای نداشت

کریمی: زیان انباشته خودروسازان علیرغم انحصار بازار و دریافت وام

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید نظام بانکی میلیاردها تومان تحت عنوان تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار داده اما این شرکت‌ها علیرغم انحصار بازار خودرو و تولید خودروی بی کیفیت همچنان با زیان‌ انباشته بسیار روبه‌رو هستند.
کریمی: زیان انباشته خودروسازان علیرغم انحصار بازار و دریافت وام

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: خودور کالایی مصرفی بوده و یکی از نیازهای غیرقابل انکار در زندگی روزمره مردم است به همین دلیل در تمام دنیا صنعت خودروسازی یکی از صنایع ویژه محسوب می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره‌ای صنعت خودروسازی ایران توانست رتبه مناسبی از لحاظ تولید در دنیا را به دست آورد،افزود: صنعت خودروسازی موجب جلوگیری از خروج ارز، اشتغالزایی و.... می شود که این عوامل بیانگر ضرورت تقویت این صنعت است.

وی با بیان اینکه حدود 60 سال از شروع فعالیت صنعت خودروسازی ایران می‌گذرد، اظهار کرد: خودروسازی در ایران همزمان با کره جنوبی شروع به کار کرد اما این کشور توانست در این سال‌ها خودروهایی باکیفیت که توان رقابت در بازارهای جهانی را دارند، تولید کند حال آنکه ایران توفیق چندانی در این حوزه به دست نیاورد.

 

مافیای خودروسازی از بومی‌سازی این صنعت جلوگیری می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مافیای خودروسازی از بومی‌سازی این صنعت جلوگیری می‌کنند، زیرا میلیاردها دلار بابت واردات قطعات موردنیاز تولید خودرو به دست می‌آورند.

 

تعطیلی قطعه سازان در پی برنامه‌های نامناسب خودروسازان

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علیرغم توانایی قطعه سازان ایرانی در تولید قطعات موردنیاز تولید خودرو، دو خودروساز بزرگ کشور با رفتارها و برنامه‌های نامناسب زمینه تعطیلی قطعه سازان را فراهم کردند.

کریمی درباره اصرار خودروسازان مبنی بر دریافت تسهیلات، گفت: اگرچه باید از خودروسازان حمایت شوند اما این حمایت نباید کورکورانه باشد این در حالی است که تاکنون نظام بانکی هزاران میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار داده اما این شرکت‌ها علیرغم انحصار بازار خودرو، تولید خودروی بی کیفیت و استقبال مردم از خرید خودرو، همچنان با زیان‌های انباشته بسیار روبه رو هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از صنعت خودروسازی باید هدفمند بوده و حداکثر ظرفیت داخل برای تولید خودروی باکیفیت به کار گرفته شود، افزود: سال ها از زمان عرضه سمند به بازار می‌گذرد اما در این سال‌ها نه تنها این خودرو از نظر کیفیت پیشرفتی نکرده بلکه قیمت آن نیز روزبه روز بیشتر شده است در حالی که باید روز به روز این خودرو ایمن تر، ارزان تر و با مصرف کمتر به بازار عرضه می‌شد.

عناوین برگزیده