تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۶۵۲۷۶
سرویس خبر : انرژی

کاهش حوادث با آموزش پدافند غیرعامل در مجتمع های پتروشیمی

می متالز - مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی گفت:‌ به منظور کاهش حوادث در مجتمع های پتروشیمی، آموزش نیروهای پیمانکاری و غیر پیمانکاری در دستور کار قرار دارد.
کاهش حوادث با آموزش پدافند غیرعامل در مجتمع های پتروشیمی

به گزارش می متالز، «نوید نادر پور» مدیرعامل شرکت ره اوران فنون پتروشیمی اظهار کرد:‌ این شرکت مسئول اجرای کلیه دوره های آموزشی کارکنان است و سالانه دوره های مختلفی برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه 6 هزار نفر نیروی پیمانکار را با همکاری وزارت کار آموزش ایمنی دادیم،‌ افزود:‌ نتیجه این شد که یکسال بعد، حوادث فردی در مجتمع های پتروشیمی به شدت کاهش پیدا کرد.
نادرپور به برگزاری ‌برنامه ممیزی، ایمنی و آتش نشانی در 16شرکت تولیدی زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه با مشارکت نیروهای داخلی و متخصص خارجی انجام شد. از مزایای این طرح این است که تمام ریسک های ایمنی و‌ محیط زیستی شناسایی و اطلاع داده شد و شرکت ها با استفاده از بازخوردها برای رفع نواقص اقدام می کنند.
به گفته نادرپور،‌ استمرار تربیت ارزیاب و ممیز نیز در جریان است زیرا مهمترین عامل در کاهش حوادث،‌پیشگیری از وقوع آن است و این طرح هم شدت حوادث و  هم تعداد راکاهش داده است.
وی ادامه داد: دوره های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز در دستور کار قرار دارد . بعد از حادثه ای که در پتروشیمی بوعلی رخ داد به این نتیجه رسیدیم که باید یک وحدت رویه و آموزش های لازم در مدیریت بحران صورت بگیرد بنابراین  متخصصینی را به کشورهای صاحب سبک فرستاده و از بین آنها، افرادی را انتخاب کردیم که به 200 نفر دیگر آموزش دهند.
مدیرعامل شرکت ره اوران فنون پتروشیمی به همکاری با سازمان پدافند غیر عامل نیز اشاره کرد و گفت:‌  تفاهم نامه ای با دانشگاه امام حسین امضا شد و دوره های آموزش پدافند غیر عامل را برگزار کردیم. در این دوره ها 1100 نفر از 21 شرکت پتروشیمی به این دوره های 3 تا 7 روزه اعزام شدند.
وی ادامه داد:‌ همچنین وظایف مدیریت بحران و فرماندهی حادثه تفکیک و شرح وظایف مشخص شده و سناریوها نیز از قبل تعریف می شود.
نادرپور به طرح استعداد یابی و توانمندسازی سرمایه های انسانی در سطوح مدیریتی هلدینگ خلیج فارس نیز اشاره کرد و افزود:‌ مدیران ارزش سازمان درسه سطح دانش،‌ مهارت و بینش باید رشد کنند و از آنجا که سرمایه های خوبی در شرکت حضور دارند طرحی مصوب شد تا استعدادهای مدیریتی شناسایی شوند تا 18 ماه این افراد را با آموزش به مدیران ارشد و میانی ارتقا دهیم.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده