تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۲۱۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوگیری از شوک‌های اقتصادی با کمک برنامه‌ریزی با نگاه مبتنی بر پدافند غیرعامل

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل گفت: با تلاش‌های یکسال گذشته، اقدامات مناسبی صورت گرفته تا مانع از ایجاد اخلال در فضای اقتصادی کشور باشیم. تاکید مقام معظم رهبری را در حوزه مصون‌سازی در برابر مخاطرات در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه با کمک اقداماتی که در ٦ ماهه نخست امسال در حوزه اقتصاد صورت گرفت، فضای بازار ارز و اقتصاد ملتهب نشد.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل بیان کرد: کمال خردورزی آن است که برای تهدید‌هایی که در آینده ممکن است گریبان ما را بگیرد، برنامه‌ریزی‌های مهمی انجام دهیم، به خصوص برای اقتصادی که دشمنان به دنبال تخریب آن هستند.

وی افزود؛ سایر کشور‌ها نیز به این ملاحظه در حوزه پدافند غیرعامل نیازدارید، زیرا امروزه ذات اقتصاد از مخاطرات، بسیار تاثیر می‌پذیرد. ما در اقتصاد ایران بیش از سایر کشور‌ها نیازمند این هستیم که در بحث پدافند غیرعامل گام برداریم؛ چراکه دستگاه‌های بسیاری در نقاطی از دنیا بودجه می‌گیرند تا اقداماتی انجام دهند که بخش‌هایی از اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

خاندوزی گفت: با تلاش‌هایی که طی یکسال گذشته صورت گرفته، شاهد این هستیم اقدامات مناسبی صورت گرفته تا مانع از ایجاد اخلال در فضای اقتصادی کشور باشیم. تاکید مقام معظم رهبری را در حوزه مصون‌سازی در برابر مخاطرات در دستور کار قرار دادیم و در کمتر موضوعی دچار اختلال سیستمی شدیم.

خاندوزی افزود: خوشبختانه با کمک اقداماتی که در ٦ ماهه نخست امسال در حوزه اقتصاد صورت گرفت، فضای بازار ارز و اقتصاد ملتهب نشد.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های یک دهه اخیر در بحث پدافند غیرعامل، گاهی رسانه‌ها با شایعه‌سازی مخاطراتی ایجاد کردند. اگر پیش از این سال‌ها اقداماتی در حوزه پدافند غیرعامل انجام می‌دادیم و تمرکز دشمن را برهم میریختیم، اکنون با مشکلی مواجه نبودیم. خوشبختانه این مساله با تاکیدات آقای رئیسی مبنی بر پیشگیری و رفع چالش‌ها در حال بر طرف شدت است.

خاندوزی اظهار کرد: انتظار می‌رود همکاران در کمیته‌های اصلی و فرعی با نگاهی مبتنی بر پدافند غیرعامل، قدمی جلوتر بگذارند تا در صورت مواجه شدن با مخاطرات بتوانیم روز واقع مساله را برطرف کنیم و سریع به مسیر اصلی بازگردیم. تا پایان امسال باید برنامه‌هایی توسط دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد تدوین شود تا دستگاه‌ها بدانند در صورت بروز مشکلات، چه اقداماتی را انجام دهند و با شوک مواجه نشوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده