تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۲۲۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مسوولیت هدایت سامانه‌ها به بخش‌خصوصی واگذار شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: باید مسوولیت هدایت سامانه‌ها به بخش‌خصوصی واگذار شود، سامانه‌ها نباید محدود‌کننده کار یا مداخله‌کننده در کار اقتصادی اصناف شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین اجلاس هشتمین دوره از هیات‌نمایندگان اتاق‌های اصناف ایران گفت: شهرک‎‌های صنفی باید محلی برای خرید و تفریح باشد که این مهم از دستور‌ها و تاکید‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: شکل گیری شهرک‌هایی تحت‌عنوان شهرک‌های صنفی در نشست اخیر شورای معاونان این وزارتخانه به تصویب رسیده‌است و محلی برای حضور زنجیره تولید تا توزیع و فروش و همچنین استقرار واحد‌های گردشگری و تفریحی خواهد بود.

شاه‌میرزایی به سامانه‌های مربوط به اصناف نیز اشاره و بیان کرد: تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت آن است که باید مسوولیت هدایت سامانه‌ها به بخش‌خصوصی واگذار شود، سامانه‌ها نباید محدود‌کننده کار یا مداخله کننده در کار اقتصادی اصناف شود. وی بیان کرد: بودجه‌های خیلی خوبی برای اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی به تصویب رسیده‌است که جهشی در حوزه اصناف رقم خواهد زد.

شاه‌میرزایی گفت: اتاق‌های اصناف چندین‌برابر اتاق‌های بازرگانی مسوولیت و خروجی کار دارند، اما از یک دهم بودجه و امکانات آن اتاق‌ها نیز برخوردار نیستند، لذا بهره وری اتاق‌های اصناف بسیار بالا است. وی ادامه داد: رئیس‌جمهور نیز بار‌ها تاکید کرده‌اند که نظارت بر بازار باید توسط اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف انجام گیرد، هرچند هم اینک بازرسی‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی متعدد در بازار انجام می‌گیرند، اما مردم باید بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف را ببینند، در این راستا اتاق اصناف ایران قرار است سامانه‌ای راه‌اندازی کند و همه نظارت‌هایی که توسط بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد را با فیلم و عکس و به‌صورت مستند منتشر کند.

معاون وزیر صمت به موضوع کمبود و گرانی لاستیک در بازار اشاره و بیان کرد: همه می‌دانیم که در تولید و واردات لاستیک خودرو کمبود وجود دارد، درصدد هستیم با کاهش تعرفه ها، واردات مربوط به مواد اولیه تولید یا لاستیک‌های خودرو‌ها را افزایش دهیم و مشکلی که در نظام توزیع لاستیک خودرو وجود دارد باید با همکاری اصناف برطرف شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده