تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۲۴۵۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عسگری مطرح کرد

اتفاقات حوزه تایر خودرو تامل‌برانگیز است؛ ارز موردنیاز تولیدکننده را تامین نمی‌کنیم و به سراغ واردات می‌رویم

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اتفاقی که در حوزه تایر خودرو رخ داد جالب و تامل‌برانگیز است؛ ما ارز موردنیاز تولیدکننده را تامین نمی‌دهیم، در این شرایط بازار به هم می‌ریزد و مجبور به واردات تایر بی‌کیفیت می‌شویم.

به گزارش می‌متالز، مهدی عسگری با اشاره به نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مانند گرانی لاستیک و خودرو مطرح شد؛ اتفاقی که در تایر خودرو رخ داد جالب و تامل‌برانگیز است؛ ما ارز موردنیاز تولیدکننده را تامین نمی‌کنیم، در این شرایط بازار به هم می‌ریزد و مجبور به واردات تایر بی‌کیفیت می‌شویم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع ارز موردنیاز به تولیدکننده داده نمی‌شود تا امکان تهیه مواد اولیه را نداشته باشد، بنابراین تولید داخل متوقف و بازار دچار کمبود، گرانی و اختلال شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط، برای آنکه کشور دچار چالش نشود ارز بیشتری را به واردکننده می‌دهند، در نتیجه تولید نابود، قیمت تمام شده محصول گرانتر می‌شود و سود دلال‌ها بیشتر خواهد شد!

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تجربه نابسامانی و گرانی لاستیک خودرو باید مورد بررسی و عبرت واقع شود، افزود: گویی دست‌هایی به دنبال نابودی تولید هستند تا سودشان افزایش پیدا کند! 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده