تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۸۴۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان مطرح کرد؛

ضرورت تعریف پودمان آموزشی کارشناسان در حوزه پدافند غیرعامل

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد که با توجه به اهمیت امر آموزش و راهبری کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی، تعریف پودمان آموزشی مشخص برای کارشناسان همگام با اهداف پدافند غیرعامل امری ضروری است.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» در نشستی که به‌منظور بررسی صنایع و شهرک‌های صنعتی استان با محوریت پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل صنایع دفاعی پدافند غیرعامل کشور برگزار شده بود، گفت: برای داشتن ایرانی قوی و مقتدر، پدافند حرف اول و آخر را می‌زند که در این راستا با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در چالش نخست باید رویکرد‌ها تغییر کند چراکه تهدید‌ها عوض شود، افزود: باید ابتدا مسائل را بشناسیم و سپس راهکار‌های مقابله با آن تهدید‌ها را بیابیم و با آن مقابله کنیم. علم به وجود تهدیدات و اشراف به تهدیدات احتمالی بعدی، از جمله چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به تعریف سند راهبردی حوزه صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اظهار کرد: عدم تعریف چارت اداری مرتبط با حوزه تخصصی پدافند غیرعامل و استفاده موردی از کادر سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلات شناسایی شده است که در این راستا پیشنهاد می‌شود یک چارت سازمانی مشخص با ساختار تخصصی تعریف و از نیرو‌های آموزش دیده و علاقمند استفاده شود.

وی به عدم وجود برنامه منسجم برای شناسایی، آموزش و راهبری کارشناسان در حوزه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص آموزش در دستگاه‌های اجرایی باید برنامه مشخص تدوین و تکلیف شود که پیشنهاد شد، پودمان آموزشی مشخص با رعایت حوزه فعالیت هر دستگاه تعریف شود.

گلشنی عدم شفافیت در تخصیص بودجه متناسب با ماموریت‌های پدافند غیرعامل و لزوم باز تعریف آن در دستگاه‌های اجرایی را از دیگر چالش‌های این حوزه عنوان کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده