تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۳۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی:

توسعه اقتصادی استان یک ضرورت بنیادی و کلیدی است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان یک ضرورت بنیادی و کلیدی است، گفت: برای بالا بردن بهره‌وری واحد‌های تولیدی صنعتی، ایجاد رونق در تولید و اشتغال‌زایی می‌بایست از توانمندی و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر کلیدی‌ترین موضوع برای اعتلای در کشور اقتصاد است، وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسئولیت‌ها و وظایف متعدد و ذینفعان متفاوت که با توجه به گستره مسئولیت‌های آن ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۵ درصد اشتغال‌زایی کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از عوامل تأثیر گذار در ثبات و یا عدم ثبات اقتصادی در کشور به‌خصوص در حوزه صادرات و واردات که تأثیر زیادی هم در فعالیت‌های اقتصادی دارد، ثبات نسبی قوانین است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت دنبال برنامه‌ریزی در جهت خلق انسجام در حوزه تجارت خارجی و نهایتاً رونق صادرات و واردات است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بیان داشتند، بر همین اساس برای بالا بردن بهره‌وری واحد‌های تولیدی صنعتی و ایجاد رونق در تولید و اشتغال‌زایی می‌بایست واحد‌های صنعتی و فعالان اقتصادی حوزه‌های فعالیتی خود را به سمت و سوی بهره‌مندی از توانمندی و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت کنند.

وی در خصوص مزیت‌های موجود در استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات استان عنوان کرد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های غنی انواع مواد معدنی با ذخایر عظیم است، از شمالی‌ترین نقطه استان تا جنوبی‌ترین نقطه استان تمامی فرایند‌های زمین شناختی، متالوژنی و معدنی در پوسته زمین شناسی استان رخ داده، به‌خصوص فرایند‌هایی که منجر به تشکیل مواد معدنی شده است.

سرتیپی در ادامه تأکید کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی استان به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان در وهله اول مورد تاکید است که نقش بی‌بدیل در تولید، اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی استان ایفاء خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ذخایر کشف شده طلا و ظرفیت‌های احتمالی موجود این ماده معدنی با ارزش در نقاط مختلف استان، گفت: با وجود ۳ معدن طلا در تکاب و سردست بخصوص معادن طلای شهرستان تکاب و احتمال افزایش ذخایر کانسنگ طلا با مطالعات اکتشافی جدید این استان، یک ظرفیت بالقوه و بالفعل در تولید و استخراج طلا در کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده