تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۴۰۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۲ آذر ۱۴۰۱

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱,۶۴۵,۲۰۰ تومان رسیده بود، امروز با رشد ۱.۳۳ درصدی به ۱,۶۶۷,۵۰۰ تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم به یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح به قدیم ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۱۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید. هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۷ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۸۹ دلار است.


پیش بینی قیمت طلا و سکه


 برخی معامله‌گران بازار افزایش تقاضا در بازار را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها می‌دانند و معتقدند مردم از ترس از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان سرمایه ریالی خود را تبدیل به طلا، سکه و دلار می‌کنند.

از سوی دیگر برخی فعالان بازار نیز معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل نوسانات سنگین در بازار سکه، کمبود فیزیکی این فلز گران‌بهاست. کمتر معامله‌گری در روز‌های ابتدایی هفته جاری حاضر بوده در موقعیت فروش قرار بگیرد.

در همین راستا اکوایران در گزارشی نوشته که این کمبود عرضه به اندازه‌ای بود که دیروز سکه در بازار نقدی بالای سطح ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت، ولی در بازار فردایی، معامله‌گران حاضر به خرید سکه بالای محدوده ۱۸ میلیون تومان نبودند.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که تقاضای احتیاطی تازه‌ای وارد بازار نقدی شده باشد، ولی معامله‌گران بزرگ همچنان سعی می‌کنند بااحتیاط گام‌های خرید خود را تنظیم کنند.

این در حالی است که با نگاه به فراز و فرود‌های قیمت طلا و سکه در سال‌های گذشته؛ برخی خریداران از ترس سیاست بازارساز و بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی از بازار و کاهش یکباره قیمت طلا و سکه در بازار، فعلا دست نگه داشته‌اند؛ نه می‌خرند و نه می‌فروشند.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده