تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۸۳۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیت‌کوین در واکنش به شاخص دلار در مسیر نزولی قرار گرفت

دو نگاه به طلای جهانی

‌می‌متالز - وضعیت بازار کریپتو نشان می‌دهد که بیت‌کوین روز گذشته را با افت یک درصدی آغاز کرد و در مسیر نزولی قرار گرفت. با وجود مسیر نزولی رهبر بازار رمز‌ارزها، این ارز دیجیتال مقاومت خود را در کانال ۱۷ هزار دلاری حفظ کرد و در ساعت ۱۵ روز گذشته به وقت تهران با قیمت ۱۷ هزار و ۱۶۳ دلار در بازار معامله می‌شد.

به گزارش می‌متالز، در سوی دیگر شاخص دلار جهانی در ساعات پایانی بازار‌ها توانست بار دیگر حمایت ۱۰۴ واحدی را کسب کند و با رقم ۸۰/ ۱۰۴ واحد به پایان رسید. با وجود رشد ارز آمریکایی در روز‌های اخیر، هر اونس طلای جهانی همچنان به مسیر صعودی خود ادامه داد و با قیمت ۱۷۹۷ دلار عصر جمعه را در محدوده سبز به پایان رساند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با شروع هفته معاملاتی جدید در روز دوشنبه، رابطه معکوس طلا و شاخص دلار، بار دیگر بازی خود را شروع خواهد کرد و طلای جهانی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

سکون در بازار رمز‌ارز‌ها

بازار رمزارز‌ها در آخرین ساعات معاملات در روز جمعه قرمز‌پوش شد. با این حال این کاهش قیمت در بزرگ‌ترین رمزارز موجود در بازار چندان قابل توجه نبود و بیت‌کوین توانست با وجود کاهش سطح قیمت در کانال ۱۷ هزار دلاری باقی بماند. بر این اساس در ساعت ۱۵روز شنبه بیت‌کوین قیمت ۱۷ هزار و ۱۶۳ دلار را به ثبت رساند.

این کاهش کوچک قیمت بیت‌کوین به دنبال افزایش شاخص دلار و ورود آن به کا‌نال ۱۰۴ واحد رخ داد. بر این اساس در ساعات پایانی روز جمعه شاخص دلار با افزایش مواجه شد و هفته کاری را با سطح ۸/ ۱۰۴ واحد به پایان رساند.

انعکاس رکود در روند طلا

در حالی که در ساعات پایانی معاملات روز جمعه شاخص دلار روند صعودی هرچند ضعیفی به خود گرفت و به سطح ۸/ ۱۰۴ واحد رسید، قیمت هر اونس طلا نیز با افزایش مواجه شد و به سطح ۱۷۹۷ دلار رسید. این در حالی است که رابطه میان تغییرات شاخص دلار و قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی معکوس است. این وضعیت موجب شده تا در میان تحلیلگران دو تحلیل نسبت به این موضوع وجود داشته باشد. گروه نخست بر این باورند که با وجود افزایشی شدن شاخص دلار باز هم انتظارات رکودی از اقتصاد آمریکا موجب می‌شود تا کنشگران بازار برای فلز زرد تقاضا داشته باشند.

دومین تحلیل بر این باور است که وقوع افزایش شاخص دلار در ساعات پایانی معاملات روز جمعه موجب شده تا زمان کافی برای واکنش بازار طلا به این رشد وجود نداشته باشد و از این رو نمی‌توان تحلیل دقیقی از رشد قیمت طلا با وجود افزایش شاخص دلار انجام داد. این گروه بر این باورند با بازگشایی بازار‌ها در روز دوشنبه، طلا به افزایش شاخص دلار واکنش نشان خواهد داد و می‌توان انتظار داشت که بازار طلا قرمزپوش شود. افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم و افزایش اخیر نرخ بیکاری در بازار کار آمریکا موجب شده انتظارات از وقوع رکود در اقتصاد آمریکا تقویت شود و بازار‌ها با توجه به آن رفتار کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده