تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۳۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی استانداری مطرح کرد

مطالبات ما، سهم اقتصادی استان هست نه کمتر نه بیشتر!

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطالبات ما، سهم اقتصادی استان هست نه کمتر نه بیشتر! مس پاره تن استان است و پروژه‌ها و طرح‌های توسعه آن بطور مستمر رصد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد کلامی در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: بستر سرمایه گذاری باید در مس سونگون فراهم شود و سرمایه گذاران به دنبال محل و سرمایه گذاری امن و سودآور هستند و مس سونگون مقصد مناسب برای این سرمایه گذاران هست.

وی ادامه داد: اقدامات مهم صورت گرفته از طرف مس سونگون باید مستمر و دقیق به مردم، مدیران استانی و رسانه‌ها گزارش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تاکید استاندار بر منظم بودن و مستمر بودن جلسات کمیته، نشان از جایگاه ویژه مس و معادن در اقتصاد استانی و برای مدیریت ارشد استان است.

کلامی اضافه کرد: سهم ٢ درصدی معادن در اقتصاد استان بیشتر به شوخی می‌ماند و غیر قابل باور هست و برای افزایش این سهم، رصد و پیگیری مستمر خواهیم داشت که رد پای معادن و خاصه مس در اقتصاد استان به وضوح پیدا باشد.

معاون استاندار گفت: آذربایجانی‌ها مردانِ اقتصاد و تجارت هستند و می‌توانند مواد اولیه معادنِ خودشان را تبدیل به ارزش افزوده کنند که هم برای استان و هم برای کشور تولید سرمایه و ثروت کند.

کلامی تاکید کرد: ما همیشه در اقتصادِ ایرانِ عزیزمان نقش مهمی داشته ایم اگر آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی متوجه استان ماست باید ثروت آن هم متمرکز در استان خودمان باشد.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی همچنین گفت: از آقای عباسزاده فرزند آذربایجان و مدیر متخصص و لایق قدردانی میکنیم که پیگیر مصوبات، پروژه‌ها و انتقالِ حساب‌های بانکی و مالیاتی هستند، بانک‌هایی میتوانند از حساب‌های مس سونگون استفاده کنند که کمک حالِ توسعه استان باشند.

کلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی، لازمه‌ی مدیریت موفق، ریسک پذیری است، گفت: از دستگا‌های نظارتی انتظار میرود کنار مدیران اقتصادی باشند و جسارت‌ها با سخت گیری‌ها از بین نرود که ما همراهی این دستگاه‌ها را در پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان بیش از پیش لازم داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یادآور شد: امروزه بیان دستاورد‌های نظام، خود جهاد است، تیم اقتصادی باید تحرک در فضای اقتصادی و سرمایه گذاری را به مردم بطور مستند گزارش دهد تبیین دستاورد‌ها به مانند انجام آنها، مهم و ضروریست.

وی افزود: امروز شاهد بهره برداری از بزرگراه خواجه ورزقان بودیم و ده‌ها پروژه‌ی عظیم و مهمی که از طرف شرکت ملی مس و مجتمع مس سونگون سرمایه گذاری، کلنگ زنی و بهره برداری شده است و ما قدر این نعمت خدادادی را می‌دانیم.

منبع: عصر تبریز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده