تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۹۳۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعداد بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در کشور ۲۲ درصد کمتر شده است

‌می‌متالز - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی یک سال و نیم گذشته شمار بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، علی حسین رعیتی فرد روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تعداد بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در کشور ۸۷۰ مورد است که با توجه به رونقی که اخیرا در بخش تولید با وجود تحریم‌ها به وجود آمده این تعداد رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار در انتهای شهریور ماه امسال، به شمار بیمه شدگان اجباری در کشور ۵۰۰ هزار نفر اضافه شد که نشان می‌دهد حوزه تولید رونق گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از برگزاری همایش "بررسی و تحکیم وحدت رویه در حوزه روابط کار" را وحدت رویه در رسیدگی به دعاوی کارگران، صیانت از کارگران و آموزش آنان، بازرسی و ایمنی کار، توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری ذکر و بیان کرد: گردهمایی مدیران روابط کار در همایش امروز هدف‌گذاری و برنامه ریزی حوزه روابط کار برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود تا بتوان برای این حوزه در سال آینده اقدامات موثرتری انجام داد.

رعیتی فرد در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ افزود: این موضوع در شورای عالی کار بر پایه اصل سه جانبه گرایی در حال بررسی است و به طور قطع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی در این خصوص تصمیم گیرنده نیست و تصمیم نهایی با شرکای اجتماعی و حضور موثر نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نشست‌های مربوطه در خصوص تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ با اعضای شورای عالی کار طبق جدول زمان بندی در حال بررسی کارشناسی است تا بتوان به جمع بندی مناسبی رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همایش "بررسی و تحکیم وحدت رویه در حوزه روابط کار" طی روز‌های سوم و چهارم اسفندماه در مشهد در حال برگزاری است که مدیران روابط کار ۲۷ استان و مدیران کل وزارتخانه در آن حضور یافته اند.

محمدامین بابایی افزود: در این همایش ۲ روزه کارگاه‌های آموزشی برای تبادل نظر، بررسی فرآیند‌های ارائه خدمت و تنظیم کار در حوزه‌های مختلف اعم از روابط کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و حوزه آموزش برگزار می‌شود و نتایج بررسی چالش‌های حوزه روابط کار که توسط مدیران استخراج شده، در این همایش بررسی می‌شود تا در صورت نیاز، اصلاح ساختار و فرآیند‌های لازم انجام گیرد و بتوان خدمات بهتری را در سال آینده ارایه کرد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده