تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۷۵۵۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار بوشهر:

توزیع کالای اساسی در مناطق مختلف به نفع اقتصاد کشور است

می متالز - استاندار بوشهر در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش کالاهای اساسی گفت: این سیاست وزارت صمت به لحاظ پدافند غیر عامل به نفع منافع و اقتصاد کشور و کمکی به مناطق مختلف است.
توزیع کالای اساسی در مناطق مختلف به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند شامگاه پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از لحاظ پدافند غیرعامل و عقل سلیم حکم می‌کند همه پایگاه‌ها و انبارهای کشور در یک جا متمرکز نشود بنابراین هرچه این بارها و انبارها در مناطق مختلف کشور توزیع شود به طور قطع به نفع اقتصاد و منافع کشور است.

وی با تشکر از رئیس گمرک کشور در برطرف کردن ۲ گره از گره‌های مهم استان بوشهر اضافه کرد: با وجود همه تلاش‌ها و مکاتبات در طی پنج تا ۶ سال گذشته و وجود همین ظرفیت‌های قانونی اما این گره‌ها که شامل ۲۰ درصد معافیت و منطقه ۱ و ۲ بوشهر بود  باز نمی‌شد اما با نگاه مثبت و جهادی رئیس گمرک این گره‌ها باز و کمک بزرگی به بوشهر شد.

گراوند اضافه کرد: برخی وقت‌ها، برخی نگاه‌های سخت گیرانه باعث می‌شود به برخی ظرفیت‌ها پرداخته نشود.

وی با بیان اینکه تجهیز بنادر از خواسته‌های استان بوشهر است، گفت: یکی از بحث‌های مطرح در کشور تمرکز زدایی و دادن اختیارات به شورای مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان است.

استاندار بوشهر افزود: همیشه لیست و سیاهه‌ای از تفویض اختیارات را برای استان ها مطرح می کنند که اگر این کار انجام شود کارایی بیشتری به دنبال دارد.

گراوند با تاکید بر نقش بانک‌های خصوصی اضافه کرد: بانک‌های خصوصی منابع خوبی دارند و باید این بانک‌ها خود را در توسعه و آبادانی استان‌ها و کشور سهیم بدانند همانطور که بانک‌های دولتی کمک می‌کنند این انتظار نیز از بانک خصوصی وجود دارد.

وی در خصوص طرح‌هایی تملک شده از سوی بانک‌ها گفت: پیشنهادهایی در این خصوص در شورای پول و اعتبار آمده و هنوز در دستور کار نیست که در اجرای این سیاست باید اولویت به مالکان قبلی که آمادگی و انگیزه دارند داده شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: شاید در بوشهر آمار تملک زیاد نباشد اما دولت باید تصمیمی در خصوص این واحدها بگیرد.

وی خطاب به بانک ها تاکید کرد: قفل زدن به این واحدها هنر نیست چون این واحدهای تملک شده جزیی ازمنابع کشور هستند و باید راهکاری بیابیم تا این فقل ها را باز کنیم و این واحدها به چرخه تولید و رونق بازگردند مگر واحدهایی که احصا شدنی نیستند که ما آنها را در استان شناسایی کردیم .

گراوند ضمن تشکر از نگاه وزیر اقتصاد به خودروهای دپو شده در استان بوشهر گفت: امیدوارم با کار قانونی و نگاه کارشناسی مشکل مردم در این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به حضور کشتی گرند فری در استان بوشهر گفت: این کشتی چند ماه است که وارد استان شده و نقش مهمی در بخش گردشگری و رونق و توسعه بندر بوشهر دارد و دولت با حمایت خود از این کشتی مسیر جدیدی را در استان ایجاد کند.

گراوند اضافه کرد: حضور وزیر اقتصاد در استان می‌تواند گام بزرگی در حل مشکلات استان و کمک بزرگی در مسیر توسعه استان باشد.

وی تاکید کرد: فرزندان این استان انتظار دارند بندر بوشهر بتواند به  آن سابقه تاریخی و دروازه تجارت بازگردد و بیشتر بتوانیم در حوزه اقتصاد کشور نقش ایفا کنیم.

عناوین برگزیده