تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۶۵۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵معامله متفاوت با افزایش بی سابقه ۲۰ تا ۱۰ برابری شرکت ورشکسته و دو سهم

می متالز - معامله متفاوت و جالب امروز سهام ۱۵ شرکت با افزایش بی سابقه ۲۰ تا ۱۰ برابری معاملات شرکت ورشکسته معروف و دو سهم دیگر نسبت به میانگین یک ماهه، همراه شد.
۱۵معامله متفاوت با افزایش بی سابقه ۲۰ تا ۱۰ برابری شرکت ورشکسته و دو سهم

به گزارش می متالز، در معاملات امروز، بازار سهام کم حجم، متعادل و متاثر از معاملات روز گذشته با عقب نشینی نسبی خریداران آغاز به کار کرد و با بهبود معاملات، شاخص بورس رشد 755 واحدی را تجربه کرد اما در پایان با کاهش 525 واحدی روبرو و به رقم 308 هزار و 960 تایی رسید.

بر این اساس در حالی بیش از 1.4 هزار میلیارد تومان در بورس و 707 میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شد که طبق اطلاعات منتشره پردازش اطلاعات مالی مبنا، سهام 15 شرکت مشمول داد و ستدهای مشکوک و متفاوت شدند . از جمله نکات جالب این فهرست، افزایش بی سابقه 20 تا 10 برابری معاملات نسبت به میانگین یک ماهه است.

به این ترتیب، شرکت گازلوله که در سال های 82 تا 84 یکی از شرکت های کوچک ولی معروف و پر سودده بورس بود اما بعد از سال ها حضور در بورس به دلیل زیان انباشته و اوضاع نابسامان مالی، 30 بهمن 91 از بورس اخراج و در بازار پایه توافقی فرابورس پذیرفته شد، برای چندمین بار طی 10 روز اخیر جزو این معاملات قرار گرفت و افزایش 20 برابری معاملات را نسبت به میانگین یک ماهه ثبت کرد. پس از "پلوله" نیز دو شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و کاشی و سرامیک حافظ با رشد 11 و 10 برابری معاملات این فهرست قرار گرفته اند.

همچنین شرکت های مس باهنر، پاکشو، سرمایه گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ نفت‌، فارسیت اهواز، ایران ترانسفو، نورد و قطعات‌ فولادی‌، کابل البرز، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، فولاد افزا سپاهان و بیمه پارسیان نیز در شمار دیگر شرکت های حاضر در فهرست مشمول داد و ستدهای مشکوک قرار گرفتند.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده