تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۶۵۴۸۷
قطارخودکفایی روی ریل ملی

اعلام آمادگی حمل و نقل کشور برای انعقاد قراردادهای جدید ریلی با ذوب آهن

می متالز - مسوولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان اعلام آمادگی کرد.
اعلام آمادگی حمل و نقل کشور برای انعقاد قراردادهای جدید ریلی با ذوب آهن

به گزارش می متالز، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه قرارداد اولیه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با شرکت ذوب آهن اصفهان، تولید 15 هزار تن ریل بود که به عنوان نخستین محموله، حدود دوهزارو 700 تن آن فرآوری و به مقصد کارگاه هایی که باید ریل گذاری شود، ارسال شدگفت: این کارگاه در مرحله نخست خط ریلی میانه - تبریز است و در مراحل بعدی ریل به مقاصد دیگر نیز، ارسال خواهد شد.
خیرا... خادمی افزود: برای خطوط ریلی مسیرهای پرتردد و اصلی میانه به اردبیل، یزد به اقلید و چابهار به زاهدان هم آماده انعقاد قراردادهای دوم و سوم با ذوب آهن هستیم.
وی اضافه کرد: برای خطوط اصلی و پرتردد ریلی کشور احتیاج به ریل های UIC60 با استاندارد 60E1 بود، که مطابق استانداردهای بین المللی، آزمایش ها بر روی ریل های تولیدی ذوب آهن اصفهان انجام و مورد تأیید واقع شد.
طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، تا پایان سال، 50 هزار تن ریل برای راه‌اندازی حدود 420 کیلومتر راه‌آهن در کشور نیاز است که درصورت حل مشکلات، این توان تولید در شرکت ذوب‌آهن وجود دارد.
با خرید ریل از شرکت ذوب آهن اصفهان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سالانه از خروج 150 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.
نسل جدید ریل ملی (UIC60) تولیدی ذوب آهن اصفهان مطابق با آخرین استانداردهای جهانی، بار محوری قطار بیش از 20 تن همچنین سرعت افزون بر 200کیلومتر بر ساعت را تحمل می کند.

عناوین برگزیده