به گزارش می متالز، این در حالی است که هرجا سخن از وضع عوارض آنتیدامپینگ وارداتی فولاد باشد، پای ایران هم بهعنوان دهمین صادرکننده بزرگ فولاد جهان وسط کشیده میشود، بهویژه اینکه ویتنام یکی از مجموعه بازارهای صادراتی فولاد هدف ایران در آسیای جنوب شرقی هم است، از اینرو باید نسبت به اینگونه خبرها و تحولات هوشیار بود.
همانگونه که پیشتر عنوان شد؛ جهان به سمت اشباع و سدسازی در برابر صادرات محصولات تکمیلی و دفاع و تقویت صنایع میانی داخلی کشورها در حال حرکت بوده و اینگونه خبرها روز به روز در حال افزایش است.
وضع عوارض آنتیدامپینگ ویتنام بر محصولات وارداتی با پوشش رنگی یا بهطور ویژه همان ورق کلاف پوشش رنگی از چین و کره جنوبی که به ترتیب با افزایش حدود ۱۵ و ۵برابری روبهرو شده، این سیگنال را به جهان مخابره میکند که نرخ صادراتی این محصول در زمینه چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان و سپس کره جنوبی برای بازارهای هدف خود در آسیای جنوب شرقی زیر فشار قرار خواهد گرفت و کاهشی خواهد بود و این مسئله برای صادرکننده منحصر به فرد کشور ما، در صورتیکه در زمینه صادرات این محصول فعال باشد؛ در رویارویی با رقیبان، کار را سختتر از گذشته خواهد کرد.
محمد اصفهانی ـ کارشناس بازار فولاد