تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۶۵۵۴۸
سرویس خبر : انرژی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت تمرکز بر تولیدات صادرات محور در صنایع برق و الکترونیک

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت تولید محصولات صادرات محور در حوزه صنایع برق و الکترونیک استان وجود دارد.
ضرورت تمرکز بر تولیدات صادرات محور در صنایع برق و الکترونیک

به گزارش می متالز، در آستانه برگزاری میز سوم کشوری تعمیق ساخت داخل همزمان با نمایشگاه رینوتکس تبریز جلسه مشترک اعضای انجمن صنعتی تخصصی برق و الکترونیک استان با محوریت تولید قطعات مورد نیاز صنایع خودرویی برگزار شد.

حبیب امین زاده در این جلسه با اشاره به ظرفیت فنی و علمی واحدهای صنعتی برق و الکترونیکی استان افزود: تولیدات این حوزه مختص به بازارار داخل و دو خودروساز بزرگ داخلی نیست و اعضای این انجمن هریک توانایی ورود به بازارهای تجاری خارج از کشور را هم دارند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی سرانجام میز سوم داخلی سازی قطعات خودرو در تبریز برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم زمینه ساز ارتباط موثر قطعه سازان و مجموعه سازان و نهایتا خودروسازان باشیم.

وی با بیان اینکه خدمات و توانمندی های مورد نیاز شرکتهای خودروساز در حوزه صنایع برقی و الکترونیک احصا شده، از صاحبان صنایع استان خواست ضمن مطالعه دقیق این خواسته ها، اقدام لازم در جهت عقد تفاهم نامه های کاری را انجام دهند.

امین زاده در ادامه با اشاره به اینکه نهضت ساخت داخل محدود به یک بازه زمانی کوتاه مدت نیست و ادامه دارد، گفت: برای رساندن این نهضت به سرمنزل مقصود، خود را موظف به ساعت ها کار و تلاش می دانیم و مقید به زمان محدود هشت ساعت کار اداری نیستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین از اعضای انجمن های تخصصی صنعتی استان خواست تا با تبادل نظر و ارائه راهکارهای کارشناسی و فنی در گشوده شدن مسیرهای تازه برای رونق تولیدات صنعتی استان گام بردارند.

در ادامه جلسه هریک اعضای انجمن برق و الکترونیک استان ضمن اعلام آمادگی برای حضور موثر در میز سوم به ارائه نقطه نظرات خود و ارائه راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

گفتنی است میز سوم تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو 17 آبان ماه همزمان با اختتامیه نمایشگاه فناوری رینوتکس تبریز و در حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

همچنین یکی از بزرگترین غرفه های این نمایشگاه در اختیار زون برق و الکترونیک است.

عناوین برگزیده