تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۵۴۱۱۹

۸۵ درصد واحد‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در حوزه برق و الکترونیک فعالند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی در حوزه دانش بنیان استان در حیطه برق و الکترونیک فعال هستند و حوزه صنعت برق و الکترونیک دارای قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه دانش بنیانی است.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان روز سه شنبه در نشست مشترک با هیات مدیره انجمن تخصصی برق و الکترونیک استان گفت: از ۳۰۰ واحد موجود در حوزه برق و الکترونیک استان، ۲۰ درصد واحد‌ها دارای ظرفیت‌های صادراتی با ارزش افزوده بالا هستند و ما باید با برنامه محوری و جدیت به سمت صادرات تکنولوژی و صادرات کالا‌های با ارزش افزوده بالا در جهت ثروت آفرینی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال تولیدی با محوریت صادراتی در سال جاری تا دو برابر افزایش یابد.

پرنیان با اشاره به ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور به همت فعالین بخش خصوصی استان، گفت: ویژگی مهم این حوزه پیوستگی بین جامعه صنعتی برق و الکترونیک و دانشگاه در استان آذربایجان شرقی است که کاملا ملموس بوده و مفهوم واقعی ارتباط محقق شده است.

وی با بیان اینکه کاربرد و مصرف تولیدات رشته صنعت برق و الکترونیک در دنیا در حال افزایش است، افزود: جهان امروز به سمت توسعه حرکت می‌کند و سرمایه گذاری در این حوزه ثروت آفرین از الزامات توسعه است.

پرنیان آذربایجان شرقی را به لحاظ وجود صنایع پتروشیمی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع مس، موقعیت مرزی منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس و گروه برق و الکترونیک دانشگاه تبریز دارای مزیت تولیدی و رقابتی در صنعت یاد شده دانست و اظهار کرد: با اجرایی شدن ایجاد شهرک پایین دستی صنایع مس در استان، صنعت برق و الکترونیک نیز توسعه و رشد خواهد یافت.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی در استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: در صنایع دانش بنیان مسیر حرکت از منابع محوری به سمت علم محوری بوده و با توجه به اتمام منابع دنیا، صنعت جهان به سمت توسعه این گونه واحد‌ها پیش می‌رود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی.

پرنیان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم در صنایع برق و الکترونیک کشور است، گفت: توجه به حوزه تحقیق و توسعه در صنایع برق و الکترونیک به منظور حضور پرقدرت در بازار‌های داخلی و جهانی الزامی است.

وی وجود شهرک تخصصی برق و الکترونیک در استان را موجب تکمیل زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: حوزه برق و الکترونیک جای کار بسیاری دارد و سازمان صمت استان آماده همکاری کامل با انجمن و فعالین این صنعت دانش محور و ثروت آفرین است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع برق و الکترونیک تاکید و اضافه کرد: در آمایش سرزمینی استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه این صنعت وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان آذربایجان شرقی (ایرنا)

عناوین برگزیده