تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۶۵۶۹۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

خطوط ریلی فارس با برنامه جامع توسعه یابد

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، توسعه ریلی این استان و افزایش سهم فارس از حمل و نقل ریلی کشور را منوط به برنامه جامع دانست و گفت: افزایش این سهم نیازمند اتصال به محور جنوبی و شرقی راه آهن کشور است اما طرح‌های عمرانی مختص آن از پیشرفت چشمگیری برخوردار نیست.
خطوط ریلی فارس با برنامه جامع توسعه یابد

به گزارش می متالز، محمود رضایی، شنبه در نشست توسعه ریلی استان فارس با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع برای افزایش ظرفیت باری ناوگان ریلی این استان افزود: تنها ۶ درصد از حمل و نقل جاده ای کشور توسط ناوگان فارس و سه دهم درصد از حمل و نقل ریلی ایران توسط ناوگان ریلی این استان انجام می‌شود و ضروری است برای افزایش این سهم برنامه ای جامع تدوین شود.

وی ادامه داد: افزایش این ظرفیت، نیازمند اتصال به محور جنوبی و شرقی راه آهن کشور است اما طرح‌های عمرانی مختص آن پیشرفت چشمگیری ندارد در حالی که محور یاسوج - اقلید - یزد با پیشرفت ۷۵ درصدی از وضعیت مناسبی برخوردار است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امورvعمرانی استانداری فارس، تامین اعتبار طرح‌های کلان ریلی را از مهمترین امور مورد توجه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش توان اجرایی طرح‌ها بهره گیری کرد.

رضایی ادامه داد: همچنین ظرفیت مسافری و باری فارس را می‌توان با راه اندازی خطوط فرعی بالا برد اما تحقق این امر نیازمند اقدامات تکمیلی شهرداری‌هاست.

وی، با اشاره به اتصال پتروشیمی شیراز به خط ریلی گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در این زمینه آماده شده است.

در این نشست، چالش‌ها و فرصت‌های حمل و نقل ریلی فارس مورد بحث و بررسی قرار گفت.

عناوین برگزیده