تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۶۵۷۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جذب ۵۰۰ میلیارد تومان با ۷ هزار کد معاملاتی در شعب بانک صادرات

می متالز - در بانک صادرات ایران سامانه‌ای به نام «پیکاپ» (پیشخوان کارگزاری در بازار پول) راه‌اندازی و برای نخستین بار در شعب منتخب این بانک اجرایی شده است. اجرایی‌شدن سامانه «پیکاپ» در شعبه‌های بانک جزو عملیات‌های موثر در جهت جذب نقدینگی با ایجاد ۷ هزار کد معاملاتی بورسی بوده است.
جذب ۵۰۰ میلیارد تومان با ۷ هزار کد معاملاتی در شعب بانک صادرات

به گزارش می متالز، مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران در رابطه با «سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول» گفت: این پروژه که «پیکاپ» نام دارد برای نخستین‌بار در بانک صادرات ایران راه‌اندازی و در ۵۱ شعبه منتخب این بانک، در حال اجرا است. وی به اهداف راه‌اندازی «پیکاپ» اشاره کرد و ادامه داد: جذب سرمایه در بورس یکی از مهم‌ترین اهداف جذب نقدینگی در بازار‌های مالی کشور به‌شمار می‌رود. بنابراین هدف از اجرای این پروژه را می‌توان تبدیل هر شعبه بانک صادرات ایران به یک کارگزاری دانست.کباری افزود: با نگاهی دیگر به نحوه اجرایی شدن این پروژه می‌توان گفت که از ۲۳۰۰ شعبه فعال بانک صادرات ایران در سطح کشور، ۵۱ شعبه این بانک پروژه «پیکاپ» را به‌صورت عملیاتی درآورده‌اند که البته با توجه به پتانسیل برخی استان‌ها و فاکتور‌هایی همچون «شعبه‌های متعدد»، «ظرفیت استان» و «تعدد شعب» و... «پیکاپ» در شعبه‌هایی که دارای مجوز خدمات کارگزاری با محور شرکت بورس هستند، به اجرا درآمده و آماده خدمات‌رسانی به فعالان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند.

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران با اشاره به تجربه بیش از ۶ ماهه این پروژه عنوان کرد: متقاضیان پس از احراز هویت و اخذ کدآنلاین و آفلاین، می‌توانند امور مربوطه خود را درون شعبه‌هایی با حضور همکاران آموزش دیده ما و حمایت و پشتیبانی بسیار قوی، به سرانجام رسانند. وی از اضافه شدن بخشی به نام «پیکاپ» در چارت سازمانی کارگزاری بانک صادرات ایران نیز خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از هفت هزار کد جدید و قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان معاملات نیز در این کارگزاری به ثبت رسیده است.کباری در بخش دیگری از این گفت‌وگو به راهکار‌های حفظ نقدینگی در بازار سرمایه، اشاره و تصریح کرد: صداوسیما می‌تواند در راستای ورود سرمایه به بورس نقش پررنگ‌تری از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی زیر نظر سازمان بورس و البته تولید برنامه‌های آموزشی مختلف را کلید بزند تا تمامی اقشار جامعه، با موضوع سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف آموزش در پیکره بورس وجود دارد و کماکان برنامه‌ای جامع و همگانی درخصوص موضوعات اساسی همچون آموزش دیده نمی‌شود و از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بسیاری از مردم با واژه‌های بورسی حتی به‌صورت ساده و روان آشنایی نداشته و در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ زیرا به‌خاطر عدم شناخت بر فضای امروز سرمایه‌گذاری کماکان ترس ناشی از ضرر‌های موسسات مالی و اعتباری بر پیکره سرمایه‌گذاران قشر متوسط وجود دارد. مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران بحث آموزش، حمایت دولت و نرخ‌گذاری را عواملی آرامش بخش در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: اجرایی شدن این سه عامل نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و زمان بر خواهد بود. کباری در پایان خاطرنشان کرد: این امر نیازمند بررسی روانشناسان، اقتصاددانان و تحلیلگران بازار سرمایه است تا بتوان با دیدی بیست ساله شرایط را برای ورود افراد بیشتری به‌عنوان فعال بازار سرمایه ترغیب کرد.

عناوین برگزیده