تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۶۶۰۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واله و بی اچ پی مجوز از سرگیری فعالیت در معدن سامارکو را اخذ کردند

می متالز - سامارکو به عنوان شرکت مشترک واله و بی اچ پی، روز جمعه مجوز از سرگیری فعالیت در معدن سنگ آهن Germano را گرفت.
واله و بی اچ پی مجوز از سرگیری فعالیت در معدن سامارکو را اخذ کردند

به گزارش می متالز، اداره محیط زیست میناس گرایس (Minas Gerais) برزیل گفت: این مجوز تقریباً چهار سال پس از حادثه مرگبار شکست سد باطله در این معدن صادر شده است.

واله در اطلاعیه جداگانه ای اظهار داشت که انتظار می رود تولید در این سرمایه گذاری مشترک تا پایان سال 2020 از سر گرفته شود. 

گفتنی است یک سال پس از این حادثه، هزینه بازسازی این پروژه 3.8 میلیارد دلار برآورد می شد.

شرکت اعلام کرده که از سرگیری فعالیت در این معدن مشروط به نصب یک سیستم تصفیه است که ساخت آن حدود یک سال طول خواهد کشید. سیستم مذکور این امکان را به سامارکو خواهد داد تا از یک تکنولوژی "انباشت خشک" برای دفع باطله های معدنی استفاده کند و آنرا جایگزین سیستم مبتنی بر سودهای باطله قبلی نماید.

واله اعلام کرده این معدن که زمانی نزدیک به 25 میلیون تن سنگ آهن در سال تولید می کرد با تولید سالانه کمتر از یک سوم رقم قبلی آغاز به کار می کند و ظرف 6 سال آینده به 14 تا 16 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاران مشترک در سامارکو در مارس 2016 برای نظارت بر پاکسازی منطقه حادثه دیده پس از شکست سد باطله، با مقامات ایالتی و محلی تفاهم نامه ای را امضا کرد.

تاکنون بیش از 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مجدد در این پروژه هزینه شده اما برخی قربانیان این حادثه، از سرعت بازسازی ها اعتراض دارند.

واله (Vale) و بی اچ پی (BHP) پیشتر گزارش رسانه ها مبنی بر مذاکره با شرکت چند ملیتی آنگلو آمریکن استرالیا را برای سرمایه گذاری مشترک رد کرده بودند.

روز جمعه واله درآمد ضعیف تر از حد انتظاری را گزارش داد. این گزارش 9 ماه پس از حادثه مرگبار دیگری در یکی از معادن این شرکت ارائه شده که تلاش جدیدی از طرف این شرکت برای از بین بردن خطرناکترین سدهای باطله می باشد.

عناوین برگزیده