تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۶۶۰۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
کاهش 10 درصدی تولید فولاد خام ترکیه در 9 ماه اول 2019

تعرفه‌های آمریکا بر فولاد ترکیه تاثیر چندانی ندارد

می متالز - از ژانویه تا سپتامبر 2019، ترکیه 25 میلیون و 286 هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به 28 میلیون و 125 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته، کاهش 10.09 درصدی داشت.
تعرفه‌های آمریکا بر فولاد ترکیه تاثیر چندانی ندارد

به گزارش می متالز، این کاهش تولید بیشتر به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کننده و افت بازارهای صادراتی فولاد ترکیه بود. کمیسیون اروپا از ابتدای فوریه برای واردات طیفی از محصولات فولادی و به منظور ممانعت از دامپینگ بازار محصولات فولادی این منطقه، تعرفه پادمانی قطعی اعمال کرد. این کمیسیون در روز 30 سپتامبر، این تعرفه‌ها را اصلاح کرد که شامل محدودیت 30 درصدی کل صادرات محصولات فولادی نورد گرم از کشورهای خارج از اروپا به این منطقه می‌شد. گفتنی است که بازار اروپا، یکی از مهم‌ترین بازارهای صادراتی محصولات فولادی ترکیه به‌حساب می‌آید.

علاوه بر این، ترکیه مانور نظامی تحت عنوان عملیات چشمه صلح را در روز 9 اکتبر در مرز سوریه اجرا کرد تا کنترل این منطقه را به دست بگیرد که در نهایت در 17 اکتبر با آتش‌بس موافقت کرد. در همین حین، ترامپ نیز در روز 14 اکتبر اعلام کرد که در پاسخ به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، تعرفه قبلی 50 درصدی واردات فولاد از ترکیه را مجددا اعمال خواهد کرد. اما با موافقت ترکیه با آتش‌بس، افزایش تعرفه هنوز اعمال نشده است. فعالان بازار ترکیه معتقدند که هرگونه افزایش تعرفه فولاد صادراتی به ایالات متحده تاثیر ناچیزی خواهد داشت، زیرا صادرات فولاد ترکیه به آمریکا به خودی خود ناچیز است.

تفکیک تولید

حجم فولاد تولیدی ترکیه با استفاده از کوره‌های قوس الکتریکی در 9 ماه آغازین سال به 17 میلیون و 160 هزار تن رسید که نسبت به 19 میلیون و 520 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته، افت 12.1 درصدی داشته است. تولید فولاد از کوره‌ بلند این کشور در این دوره به 8 میلیون و 130 هزار تن رسید که نسبت به 8 میلیون و 600 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش 5.52 درصدی داشت.

به‌طور کلی تولید اسلب این کشور 9 میلیون و 720 هزار تن بود که نسبت به 9 میلیون و 420 هزار تن در سال گذشته 3.18 درصد رشد داشت. همچنین تولید بیلت ترکیه به 15 میلیون و 570 هزار تن رسید که نسبت به 18 میلیون و 710 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش 16.77 درصدی داشت.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده