تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۶۶۱۱۷

با اتصال خط آهن؛ بندر انزلی نقش مهمی در صنعت حمل ونقل دریایی کشور ایفا خواهد کرد/ بندر انزلی شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است

می متالز - مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با اتصال خط آهن سراسری در آینده ای نزدیک، بندرانزلی نقش مهمی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور ایفا خواهد کرد.
با اتصال خط آهن؛ بندر انزلی نقش مهمی در صنعت حمل ونقل دریایی کشور ایفا خواهد کرد/ بندر انزلی شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است

به گزارش می متالز، حمیدرضا آبایی در بازدید معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: بندر انزلی با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال یکی از بنادر فعال حاشیه دریای خزر است که به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی کریدور شمال- جنوب، تراسیکا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بندر انزلی مشمول قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری- صنعتی بوده و شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم می کند که با دسترسی مناسب به شبکه بزرگراهی کشور، وجود زیرساخت های مناسب و برخورداری از نیروهای آموزش دیده و کارآمد، امکان ارائه خدمات متنوعی را به مشتریان فراهم کرده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به تاثیرات مثبت اتصال راه آهن به مجتمع بندری انزلی خاطرنشان کرد: با اتصال خط آهن سراسری در آینده ای نزدیک، این بندر نقش مهمی در صنعت حمل ونقل دریایی کشور ایفا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: رفع مشکلات  و تعهدات ارزی و تسریع در صدور مجوزهای مربوط به تشریفات گمرکی توسط بانک مرکزی و سایر سازمانهای دخیل در امر تجارت در جهت کاهش رسوب کالا در بنادر و استفاده حداکثری از ظرفیت های بندر و جلوگیری از تحمیل هزینه های دموراژ به صاحبان کالا ضرورت دارد.

آبایی با تاکید بر لزوم راه اندازی حمل و نقل مسافری دریایی از بندر انزلی به کشور های حاشیه دریای خزر به منظور توسعه فرهنگ گردشگری با هدف ایجاد اشتغال گفت: پایانه مسافری مجهزی با بیش از هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا چندین سال گذشته احداث شده است که باید از آن به خوبی بهره ببریم.

عناوین برگزیده