تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۶۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن در بورس کالا وارد فاز احتیاطی شد

می متالز - امروز چهارشنبه 110 هزار تن سنگ آهن عیار 59 درصد سنگ آهن میشدوان متعلق به شرکت سنگ آهن فلات مرکزی ایران در دو بخش 90 هزار تنی با سایز 0 تا 10 میلی متر و 20 هزار تنی با سایز 6 تا 32 میلی متر در بورس کالای ایران عرضه و معامله شد.
سنگ آهن در بورس کالا وارد فاز احتیاطی شد

به گزارش می متالز، امروز چهارشنبه 110 هزار تن سنگ آهن عیار 59 درصد سنگ آهن میشدوان متعلق به شرکت سنگ آهن فلات مرکزی ایران در دو بخش 90 هزار تنی با سایز 0 تا 10 میلی متر  و 20 هزار تنی با سایز 6 تا 32 میلی متر در بورس کالای ایران عرضه شد. قیمت پایه این محصول 29.46 دلار ( مبنای نرخ ارز مبادلاتی ) تحویل درب معدن در یزد بود که در نهایت با قیمت 29 دلار معامله شد. و این جزء معدود معاملات در سال جاری است که سنگ آهن با پایین تر از قیمت پایه معامله می شود. و این خود بیانگر آن است که بازار این کالا طی دو ماه آینده از شرایط ایده آلی برخوردار نیست. و خریداران با ریسک نسبت به معامله سنگ آهن اقدام می کنند.
تحلیلگران اعتقاد دارند بازار از این پس نباید در انتظار تداوم قیمت سنگ آهن بالای 80 دلار باشد.
سنگ آهن طی دو روز گذشته در بازارهای جهانی افزایشی بود بطوریکه دیروز  با رشد 1.1 دلاری به 79.05 دلار رسید. اما تداوم رشد قیمت سنگ آهن پایدار نیست.بطوریکه سایت معتبر پلاتس یک ماه پیش برآورد کرد که قیمت این کالا در سه ماهه 2017 به حدود 50 دلار خواهد رسید. از طرفی شاید خطر مربوط به کاهش قیمت سنگ آهن و عوامل غیرقابل پیش بینی بعد از تعطیلات چین با تردید در معاملات این کالا در بورس کالای ایران بی ارتباط نباشد.

منبع: معدن24
عناوین برگزیده