تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۶۶۷۴۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
باستانی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان خبر داد.
طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

به گزارش می متالز، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (20 آبان ماه) کمیسیون متبوعش گفت: اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان دستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده 2 طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد، افزود: این ماده درباره واگذاری‌ در صنعت خودروسازی‌ بود که به زعم شورای نگهبان ماده (2) طرح ساماندهی صنعت خودرو مغایر با اصل 44 قانون اساسی است.

وی اظهار کرد: برای رفع ایرادات شورای نگهبان مقرر شد؛ واگذاری های خودروسازی ها تا سقف اصل 44 انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ماده 4 طرح ساماندهی خودرو نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد، اضافه کرد: این ماده درباره وادرات خودروهای هیبریدی و برقی است که به منظور تامین نظر شورای نگهبان تعرفه وادراتی این خودروها به 50 درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ماده 7 طرح ساماندهی صنعت خودرو نیز حذف شد.

براساس این گزارش در ماده 7 آمده است: در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین (گارانتی) و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است.

عناوین برگزیده