تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۶۶۸۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت 13 درصدی صادرات برزیل در 10 ماهه امسال/ حجم صادرات به 283 میلیون تن نزدیک شد/ میانگین بهای سنگ آهن در اکتبر با 8 درصد کاهش ماهانه همراه شد

می متالز - برزیل به عنوان دومین صادرکننده برتر سنگ آهن جهان حجم صادرات خود را در اکتبر افزایش داد و آنرا به 31.2 میلیون تن رساند که در مقایسه با سپتامبر سال جاری که حجم صادرات 27.14 میلیون تن بود افزایش داشت.
افت 13 درصدی صادرات برزیل در 10 ماهه امسال/ حجم صادرات به 283 میلیون تن نزدیک شد/ میانگین بهای سنگ آهن در اکتبر با 8 درصد کاهش ماهانه همراه شد

به گزارش می متالز، این در حالی است که براساس آمار تجاری منتشر شده توسط گمرک برزیل، صادرات نسبت به اکتبر سال گذشته که 37.2 میلیون تن بود افت 16 درصدی داشته است.

در تاریخ 25 اکتبر 2019، سامارکو مجوز از سرگیری عملیات معدنکاری برای فعالیت در Minas Gerais را دریافت کرد. این مجوز توسط اتاق فعالیت های معدنی (CMI) شورای سیاستگذاری محیط زیست (COPAM) تصویب شده است. لذا با اخذ مجوزهای زیست محیطی توسط سامارکو، انتظار می رود فعالیت معدنکاری مجددا در این معدن آغاز شود.

حجم کل صادرات سنگ آهن برزیل در 10 ماهه امسال (ژانویه تا اکتبر) با 13 درصد کاهش به 282.75 میلیون تن رسید درحالی که در مدت مشابه سال قبل 326.8 میلیون تن بود.

گفتنی است، واله نیز در 25 ژانویه شاهد شکستن سد باطله خود در معدن Corrego do Feijao در Minas Gerais در Brumadinho برزیل بود که این حادثه سبب شد این معدنکار مجبور شود فعالیت در بسیاری از معادن خود را متوقف نماید و این امر باعث از دست رفتن حجم عظیمی از تولید در سال جاری شد.

میانگین قیمت سنگ آهن صادراتی برزیل در اکتبر سال جاری با افت ماهانه 8 درصد به 62.9 دلار در هر تن کاهش یافت در حالی که در سپتامبر هر تن سنگ آهن 68 دلار فوب برزیل بود. این کاهش ناشی از بهبود محدودیت های تولید، افزایش موجودی بنادر و نیز کاهش تقاضای کارخانه های فولاد چین بوده است.

متوسط قیمت سنگ آهن در مقایسه با قیمت اکتبر سال گذشته با 13 درصد رشد همراه بود چرا که میانگین نرخ هر تن سنگ آهن در اکتبر سال گذشته 55.7 دلار فوب برزیل بود.

عناوین برگزیده