تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۶۷۳۵۱
سرویس خبر : زمین شناسی

شناسایی ۱۴ محدوده جدید اکتشاف معادن در هرمزگان

می متالز - استاندار هرمزگان از شناسایی ۱۴ محدوده جدید برای اکتشاف معادن در شهرستان‌های حاجی آباد و بشاگرد خبر داد.
شناسایی ۱۴ محدوده جدید اکتشاف معادن در هرمزگان

به گزارش می متالز، فریدون همتی عصر امروز در نشست شورای معادن استان هرمزگان با اشاره به مطالعات صورت‌ گرفته بر روی دو پهنه معدنی در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین در شهرستان بشاگرد، اظهار داشت: مطالعات بر روی این پهنه‌ها توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس در منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد ۱۱ محدوده و در شهرستان بشاگرد نیز سه محدوده جهت اکتشاف معادن مورد شناسایی قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان گفت: در مرحله بعدی اقدامات لازم جهت اکتشاف مواد معدنی در این ۱۴ محدوده انجام می‌شود تا حجم و مقدار دقیق مواد معدنی و معادن موجود در این منطقه مشخص شود. 

همتی افزود: همچنین مطالعات دیگری در ۱۱ هزار کیلومتر از شهرستان بندرعباس تا شهرستان بشاگرد انجام خواهد شد تا پهنه ها و محدوده‌های جدید معدنی در استان شناسایی شوند. 

وی بیان کرد: این مطالعات و دیگر اقدامات در راستای اکتشاف پهنه‌های معدنی در هرمزگان باید به سرعت صورت گیرد تا هر چه سریع‌تر معادن جدید در این استان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید فعال شوند.

 استاندار هرمزگان به بررسی وضعیت تعدادی از معادن غیرفعال اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست مقرر شد که با برگزاری مزایده این معادن به متقاضیان جدید واگذار شوند تا به سرعت فعال شده و اشتغال آنها احیا شود.

عناوین برگزیده