تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۶۷۶۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سیرجان مطرح شد:

وزیرصمت: در زنجیره صنعت فولاد خودکفا شدیم/ وزیر نیرو: تا پایان سال 227 پروژه با سرمایه حدود 33 هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چشم‌انداز ما رسیدن به ۵۵ میلیون تن فولاد است، گفت: سال ۹۲ ما وارد کننده فولاد بودیم اما امروز جزو صادر کننده های عمده هستیم.
وزیرصمت: در زنجیره صنعت فولاد خودکفا شدیم/ وزیر نیرو: تا پایان سال 227 پروژه با سرمایه حدود 33 هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش می متالز، وزیر نیرو، در آئین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان در سیرجان گفت: خوشحالیم که در پنجمین هفته پویش الف —ب— ایران در استان کرمان حضور یافتیم و در این پویش قرار گذاشتیم که هر هفته یک پروژه در حوزه آب و برق افتتاح خواهیم کرد و تا پایان سال 227 پروژه در کنار سایر پروژه ها با سرمایه حدود 33 هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

رضا اردکانیان ادامه داد: این پروژه ها شامل 10 سد ملی در 6 استان کشور است که در ادامه آن 745 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب اضافه خواهد شد.

همچنین 26 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی خواهیم داشت که جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفر از روستاییان را تحت پوشش قرار می دهد.

وزیر نیرو افزود: آبرسانی به یک هزار و 124 روستا را نیز اجرایی خواهیم کرد به طوری که هر روز 6 روستا تا پایان سال با سرمایه گذاری 4.5 میلیارد تومان به شبکه آب اضافه می شود.

در زنجیره صنعت فولاد خودکفا شدیم

در ادامه جلسه وزیر صنعت و معدن و تجارت در آیین طرح‌های معدنی و فولادی و طرح‌های صنعت آب و برق استان کرمان گفت: ما ۷ محور را تقدیم دولت کردیم که یکی از آنها معدن بود که در راستای آن ۵ برنامه پیش رو داشتیم.

رضا رحمانی افزود: اکتشاف، احیا و فعال سازی معادن کوچک، تجهیز و نوسازی معادن، تکمیل زنجیره فلزات اساسی از برنامه‌های پیش رو در زمینه معدن است.

وزیر صنعت گفت: در سال ۵۷ زنجیره فولاد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که سال ۹۲ به ۱۲۳ میلیون تن رسیده و اکنون به ۲۱۲ میلیون تن رسیده است که نسبت به سالهای اول انقلاب که بیش از ۱۰۰ برابر شده است.

رحمانی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ میلیون تن ظرفیت در حال اجرا داریم که شامل ۲۶ میلیون تن گندله، ۱۳ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۹ میلیون تن آهن خام است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز ما رسیدن به ۵۵ میلیون تن فولاد است، گفت: سال ۹۲ ما وارد کننده فولاد بودیم اما امروز جزو صادر کننده های عمده هستیم.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: الان می توان گفت در زنجیره صنعت فولاد که به صنعت بومی ما تبدیل شده است خودکفا شدیم.

وی ادامه داد: پروژه هایی به ارزش ۱۱۶۰۰ میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید که ۸۲۰۰ میلیارد آن مربوط به گل گهر است که توانسته کل زنجیره را داشته باشد و ۱۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به مس است و مابقی فولاد است که امروز افتتاح شد.

رحمانی افزود: در راستای طرح‌های افتتاح شده ۴ میلیون ۳۰۰ هزار تن به آهن اسفنجی افزوده شده است همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیز به ظرفیت فولاد کشور اضافه شده است.

منبع: گفتار نو
عناوین برگزیده