تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۶۷۹۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«خموتور» ۱۲۳ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد

می متالز - شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در صورت های مالی ۶ماهه حسابرسی شده سود هر سهم را ۱۲۳ریال اعلام کرد.
«خموتور» ۱۲۳ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد

به گزارش می متالز، شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران سود ۶ماهه هر سهم را در حالی ۱۲۳ریال اعلام کرد که پیش از این سود ۳ماهه را ۴۲ریال اعلام کرده بود و توانست در ۳ماهه دوم، سود هر سهم را تا ۱۹۰درصد افزایش دهد.

این شرکت در گزارش منتشر شده سود عملیاتی را ۱۱۱میلیارد و ۸۶۷میلیون ریال، سود خالص را ۸۸میلیارد و ۱۴میلیون ریال و سود انباشته را ۱۷۶میلیارد و ۲۰۸میلیون ریال اعلام کرده است.

«خموتور» درباره اهداف خود اعلام کرد که شرکت به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات با استفاده از تکنیک های تولید ناب جهت رقابت و حفظ خود در بازارهای داخلی و جهانی است. قیمت محصولات و خدمات یکی از پارامترهای موثر و مهم است که باید سازمان در فضای رقابتی بدان توجه ویژه ای داشته باشد.

همچنین این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرد که نرخهای فروش برای ۶ ماهه آتی بر اساس روند شش ماهه اول صورت گرفته است. همچنین با توجه به روند ۶ماهه اول سال۹۸ پیش بینی می شود نرخهای خرید مواد برای دوره آتی نسبت به میانگین سال ۹۷ به میزان ۳۲ درصد افزایش یابد. به تبع افزایش های قانونی حقوق و دستمزد و افزایشات نرخ مواد نسبت به سال قبل بهای تمام شده محصولات فروش رفته برای دوره آتی پیش بینی شده است.

«خموتور» در خصوص منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده است که تامین مالی در دوره ۶ماهه سال ۹۸ از محل فروش محصولات بوده است و برآورد شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی، بخشی از منابع تامین مالی خود را از محل افزایش سرمایه و بخش دیگر را از محل فروش محصولات تامین کند. در این راستا شرکت اقدام به ارایه طرح افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران جهت اصلاح ساختار مالی کرده که مراحل آن در حال اجرا است.

عناوین برگزیده