تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۴۰۵
کد خبر: ۶۷۹۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۴۲ریال؛ سود تلفیقی ۱۲ماهه "سدشت"

می متالز - شرکت صنایع سیمان دشتستان در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه سود هر سهم را ۳۴۲ریال اعلام کرد.
۳۴۲ریال؛ سود تلفیقی ۱۲ماهه "سدشت"

به گزارش می متالز، شرکت صنایع سیمان دشتستان صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را اعلام کرد. این شرکت سود تلفیقی هر سهم را ۳۴۲ریال و سود هر سهم در شرکت اصلی را ۲۴۸ریال اعلام کرد.

"سدشت" سود عملیاتی تلفیقی این دوره را ۹۶۱میلیارد ریال، سود خالص تلفیقی را ۵۲۳میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۳۹۰میلیارد ریال اعلام کرد. "سدشت" در صورت های شرکت اصلی سود عملیاتی را ۳۵۹میلیارد ریال، سود خالص را ۲۹۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۴۲میلیارد ریال اعلام کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که اهداف کلی خود را دستیابی به ارتقای بهره وری، افزایش توان رقابت پذیری، بهینه سازی خطوط تولید، بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی – حرارتی و مصرف آب و ارتقای سطح کیفی و استاندارد محصولات اعلام کرده است. از سوی دیگر دستیابی به شاخص های استانداردهای زیست محیطی، ملزم بودن به رعایت مسوولیت های اجتماعی و در نهایت حداکثر سازی سود سهام داران برنامه شرکت تولید با حداکثر توان تولید (تولید سالانه یک میلیون تن کلینکر و متناسب با آن تولید سیمان) و توسعه و ایجاد زیر ساخت های متاسب با بازار مصرف در بخش توزیع سیمان از سایر اهداف این شرکت اعلام شده است.

"سدشت" اعلام کرده است که با توجه به کاهش ۱۳درصدی مقدار فروش محصولات (داخلی و صادراتی) و همچنین افزایش ۴۷ درصدی نرخ فروش محصولات (داخلی و صادراتی) نسبت به دوره ۱۲ ماهه مشابه سال قبل در نهایت باعث افزایش۲۸درصدی مبلغ فروش کل در دوره ۱۲ ماهه جاری شده است و با توجه به ابلاغیه انجمن صنفی کارفرمایان مبنی بر افزایش نرخ های فروش از تاریخ ۱۱تیر۱۳۹۸، پیش بینی می شود نرخ های فروش سال مالی آتی نسبت به سال مالی جاری حدود ۱۵درصد افزایش یابد. همچنین با توجه به افزایش ۱۰درصدی مقدار فروش محصولات (داخلی و صادراتی) در نهایت مبلغ فروش کل محصولات در سال مالی آتی نسبت به سال مالی جاری ۴۰ درصد افزایش می یابد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده