تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۶۸۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد:

بررسی عدم پرداخت یارانه حمایتی برای بسیاری از خانوارها در مجلس

می متالز - عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس می گوید هیات رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها برای "بررسی عدم پرداخت یارانه کمک معیشت خانوار برای بسیاری از خانوارها" و "جلوگیری از افزایش قیمت کالاها" تشکیل جلسه داد.
بررسی عدم پرداخت یارانه حمایتی برای بسیاری از خانوارها در مجلس

به گزارش می متالز، هیات رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها برای "بررسی عدم پرداخت یارانه کمک معیشت خانوار برای بسیاری از خانوارها" و "جلوگیری از افزایش قیمت کالاها" تشکیل جلسه فوری داد که اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در این خصوص، توضیح داد: خروجی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از وزراء و مسوولان مربوطه درباره کم و کیف طرح سهمیه‌بندی بنزین، پرداخت یارانه‌های بنزین و جلوگیری از افزایش قیمت بنزین نتوانست نمایندگان را قانع نکرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه نمایندگان انتظار ثابت ماندن کرایه تاکسی‌ها و امور مرتبط با سوخت بنزین را ندارند اما کالاهای اساسی و کالاهای بی‌ارتباط با بحث بنزین افزایش قیمت کاذب داشته‌اند که این مساله قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه باید به کالاهای تولید دولتی نظارت کرد و مانع از گرانی آن‌ها شد، اظهار کرد: بخش خصوصی نیز نباید کالاهای تولیدی خود را گران کنند چراکه مردم آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهند خورد.

عباسی از تمرکز هیات رئیسه مجلس و روئسای کمیسیون‌ها در این جلسه به "سه نکته" با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص سهیمه‌بندی بنزین خبر داد و افزود: ابتدا اینکه درآمد حاصل از طرح سهمیه بندی بنزین به خود مردم بازگردد، همچنین "شفاف شود 60میلیون نفر مورد نظر برای دریافت یارانه معیشتی چه افرادی هستند چراکه هنوز تعداد کثیری از سرپرست خانوارها این کمک معیشتی را دریافت نکرده‎اند به همین دلیل در جلسه امروز هیات رئیسه با کمیسیون‌ها این مهم را بررسی کردند که براساس بررسی‌های باز توزیع درآمدها باید دقیق و شفاف‌تر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: بسیاری از فرهنگیان، بازنشستگان و... با وجود آنکه مستحق دریافت یارانه بنزین هستند اما بدون هیچ توجیه مشخصی هنوز این مهم را دریافت نکرده‌اند.

وی دومین نکته مورد بررسی در جلسه هیات رئیسه با روئسای کمیسیون‌ها را "افزایش قیمت کاذب کالاها" عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها نگرانی‌های بسیاری در جامعه ایجاد کرد لذا نباید اجازه داد افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها اتفاق افتد و نظارتی بر این مهم نشود.

عباسی ادامه داد: نکته سوم مطرح شده در این جلسه "بررسی توان وزارت صمت و سازمان تعزیرات جهت مدیریت و نظرات بر قیمت کالاها در سراسر کشور" بود لذا انتظار است نظارت و مدیریت جهادی مسوولان مربوطه افزایش یابد.

این نماینده مجلس استیضاح وزراء را موضوع دیگر مورد بررسی در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس دهم ماه‌های آخر فعالیت خود را می گذراند استیضاح وزراء در این فرصت کم چندان جایز نیست اما اگر وزیری نارضایتی بالای ایجاد کرده است به یقین مجلس نمی‌تواند سکوت کند.

طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس خبر داد: نارضایتی مردم و نمایندگان از وزیر نفت به دلیل حذف کارت سوخت طی سال‌های گذشته است که باید پاسخگو باشد، همچنین نمایندگان معتقدند بیژن زنگنه در مصاحبه چند روز قبل از سهمیه‌بندی خود با خبرگزاری خانه ملت و رسانه‌های دیگر می‌توانست با ادبیات ملایمی به گرانی بنزین اشاره کند اما این کار را انجام نشد که این دو مساله درخواست استیضاح وی را به دنبال داشته است.

عناوین برگزیده