تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۶۸۳۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آینده صنعت خودرو

می متالز - بازار خودروی جهان تحت تاثیر ضعف در اقتصاد دنیا و برخی عوامل دیگر در وضعیت مناسب قرار ندارد. میزان فروش خودرو سال گذشته کاهش یافت و برخی نهادهای بین‌المللی معتقدند امسال نیز این روند ادامه پیدا کرده است.
آینده صنعت خودرو

به گزارش می متالز، صندوق بین‌المللی پول در بخشی از گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهان آورده است ضعف در بخش خودروسازی جهان یک عامل مهم افت فعالیت‌های صنعتی در جهان است و اگر کاهش تولید و فروش خودرو ادامه پیدا کند، اقتصاد جهان مستقیما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

واقعیت این است که خودروسازی جهان با سه چالش اصلی مواجه است: مقررات زیست‌محیطی، توسعه فناوری و ضعف تقاضا. در سال‌های اخیر بر لزوم حفاظت از محیط‌زیست تاکید بیشتری شده و به‌ویژه در اروپا و چین مقررات زیست محیطی با سختگیری در حال اجراست در نتیجه خودروسازها مجبور هستند روی فناوری‌های جدید که از مصرف سوخت می‌کاهد سرمایه‌گذاری کنند و این درحالی است که به‌دلیل کاهش فروش، سود آنها کمتر شود. از سوی دیگر توسعه فناوری سبب شده مصرف‌کنندگان ترجیح دهند، برای مدل‌های جدید خودرو که روانه بازار می‌شود، منتظر بمانند و از خرید اجتناب کنند و در نهایت ضعف در اقتصاد جهان از مصرف کالاهای بادوام از جمله خودرو کاسته است. برخی خودروسازهای بزرگ برای تقسیم هزینه‌های تحقیق و توسعه به سمت ادغام حرکت کرده‌اند. تازه‌ترین نمونه این اقدام، برنامه ادغام فیات کرایسلر و گروه خودرویی پی‌اس‌ای است. آنها می‌دانند که بازار خودرو در آینده به‌کلی متحول خواهد شد و برای باقی ماندن در این بازار باید هزینه کرد. در مطالب حاضر به وضعیت صنعت خودروی جهان، چالش‌های پیش روی این صنعت، روندهای آینده و بازار خودروهای برقی اشاره شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد