تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۶۸۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ابراهیمی:

نظام بیمه‌ای پایدار و قابل اتکا در کشور وجود ندارد

می متالز - سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم نظام بیمه‌ای پایدار، قابل اتکا و رغبت پذیر برای حوزه کشاورزی طراحی کنیم.
نظام بیمه‌ای پایدار و قابل اتکا در کشور وجود ندارد

به گزارش می متالز، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد نظام بیمه‌ای در بخش کشاورزی، گفت: کشور ما کشور حوادث است و در آن شاهد تغییرات شدید اقلیمی، سرما زدگی، گرما زدگی و هجوم ملخ‌ها هستیم که خسارت‌‎های فراوانی را برای تولیدکنندگان و کشاورزان به همراه دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم نظام بیمه‌ای پایدار، قابل اتکا و رغبت پذیر برای حوزه کشاورزی طراحی کنیم، ادامه داد: به دلیل اینکه ایران کشور خشک و نیمه خشکی محصوب می‌شود در حوزه کشاورزی برخی محدودیت‌ها وجود دارد و باید تولید کشاورزان را به خوبی مدیریت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در کنار پرداخت مستقیم یارانه‌ها به بخش کشاورزی نظام بیمه‌ای را نیز تقویت کنیم، عنوان کرد: در خصوص سیل‌های گذشته از محل اعتبارات بلاعوض مبالغی پرداخت شد و نظام بیمه‌ای نتوانست حمایت صحیحی از خسارت دیدگان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس نسبت به نظام بیمه‌ای کم توجه هستند و نگاه عمیقی ندارند، گفت: عدم توجه‌ دولت و مجلس به نظام بیمه‌ای باعث شده تا این بخش به خوبی تقویت نشود و کشاورزی در حال آسیب دیدن باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حوادثی بارش برف‌های زودرس و در آینده گرمای زودرس به محصولات کشاورزی آسیب می‌رساند، باید با تقویت نظام بیمه‌ای کشور برای تلاش تولیدکنندگان ارزش قائل شد.

عناوین برگزیده