تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۶۸۷۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خواسته شافعی از وزیر صنعت:

عوارض غیرقانونی صادرات معدنی لغو شود

می متالز - رییس اتاق بازرگانی باتوجه به وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات مواد معدنی از وزیر صنعت خواستار صدور دستور لغو ابلاغیه عوارض غیر قانونی صادرات تولیدات معدنی شد.
عوارض غیرقانونی صادرات معدنی لغو شود

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی در نامه‌ای به رضا رحمانی اعلام کرد: در جلسه صبحانه کاری ۲۳ مهرماه، معاون معدنی وزارت با بیان ادعای عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات شرکت های فعال حوزه معادن و صنایع معدنی، این موضوع را در توجیه اقدام در وضع عوارض غیرکارشناسی و مخل فضای کسب و کار بر تولیدات زنجیره ارزش معادن به کار برد.

بر این اساس با توجه به تشویش اذهان عمومی نسبت به جامعه مدنی به عنوان تامین کنندگان نیازهای صنعت و محصولات استراتژیک و زیربنایی اقتصاد، بخشی از گزارش وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات در حوزه سنگ آهن و سرب و روی احصا شده از شرکت‌های بخش خصوصی به پیوست تقدیم حضور می شود.

معاونت مذکور با عدم پذیرش نظر کارشناسی دلسوزان و فعالان اقتصادی این زنجیره ارزش و اصرار و ابرام بیش از حد و بدون دلیل مستند کارشناسی اقدام به وضع عوارض بر صادرات طیف وسیعی از محصولات معدنی ناهمگون و به عمق تولید مختلف کرده است و از انتشار اخبار این گونه در اقناع فضای عمومی در جهت تثبیت این اقدام بهره می‌برد.

لذا از جنابعالی درخواست می‌شود با توجه به مستندات پیوست که نشان دهنده عدم صحت اطلاعات اعلامیه وی در جلسه صبحانه کاری در محل اتاق ایران است و همچنین مصوبات کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه و استدلالاتی که پیش تر طی نامه دوم مهر ماه از سوی این کمیته به استحضار رسید، دستور لغو ابلاغیه عوارض غیر قانونی صادرات تولیدات معدنی را صادر کنید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده