تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۶۸۸۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد:

تیر آهن ۸ درصد گران شد/ دلایل افزایش قیمت و انتقاد از تصمیمات دولت

می متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اعلام گرانی ۸ درصدی آهن آلات به دلیل جو روانی افزایش قیمت بنزین گفت: به رغم وعده دولت قیمت انواع محصولات ۱۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافته است.
تیر آهن ۸ درصد گران شد/ دلایل افزایش قیمت و انتقاد از تصمیمات دولت

به گزارش می متالز، حمیدرضا رستگار در مورد دلایل افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد گفت: متأسفانه در روند کشف قیمت محصولات آهن و فولادی در بورس دخالتی نداریم و حتی مشورتی هم انجام نمی‌شود اما در زمان افزایش قیمت ها در بازار باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: دلیل گرانی محصولات فولادی را باید جو روانی افزایش قیمت بنزین و ارز در بازار دانست اما تقاضا در بازار زیاد نشده و همچنان ساخت و ساز راکد است و رونقی در بازار به وجود نیامده است. در فرآیند تولید، توزیع و قیمت گذاری محصولات فولادی و در تصمیم گیری‌ها دخالتی نداریم. حذف تجار از صادرات محصولات فولادی هم تأثیرات خاص بر بازار گذاشته است و سوال اینجا است مگر می شود تجار را از روند صادرات فولاد حذف کرد؟

رستگار با اشاره به اینکه برای رونق بخش ساخت و ساز می توان با تهاتر مصالح و مسکن اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام داد، گفت: اکنون هر کیلو میلگرد 4300 تا 4450 تومان به فروش می رسد. در بخش تیر آهن هم با افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت ها روبرو هستیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده