تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۶۹۰۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن؛

قیمت مس 21 دلار کاهش یافت

می متالز - قیمت مس در بورس فلزات لندن در روز چهار‌شنبه اول آبان ماه، 21 دلار نسبت به روز معاملاتی پیش از آن کاهش قیمت داشته و کمترین قیمت در سه روز گذشته را تجربه کرده است.
قیمت مس 21 دلار کاهش یافت

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز چهار‌شنبه اول آبان ماه در معاملات بورس فلزات لندن با کاهش 21 دلاری، 0.4 درصد افت نسبت به روز سه‌شنبه 30 مهر ماه داشته و  به پنج هزار و 773 دلار رسید؛ قیمت این فلز در روز چهار‌شنبه نسبت به هفته گذشته با رشد 1.6 درصدی همراه بوده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز چهار‌شنبه یکم مهر ماه، با کاهش 0.4 درصدی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن با کاهش 25 دلاری از پنج هزار و 826 دلار در روز سه‌شنبه به پنج هزار و 801 دلار رسیده است. قیمت سه ماهه در روز چهارشنبه، 1.6 درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده، این فلز با کاهش 21 دلاری در روز یکم آبان ماه کمترین قیمت سه روز گذشته را به ثبت رسانده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه اول مهر ماه، با کاهش 825 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 270 هزار و 350 تن به 269 هزار و 525 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز چهار‌شنبه اول آبان ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با کاهش 4 دلار بر تنی نسبت به روز سه‌شنبه همراه بود و با این میزان کاهش به 28 دلار بر تن رسید.

عناوین برگزیده