تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۶۹۲۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت نفت فروکش کرد، طلا صعودی شد

می متالز - قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته در بازارهای جهانی روند نزولی را به ثبت رساند و با میانگین افت ۵ درصدی همراه شد.
قیمت نفت فروکش کرد، طلا صعودی شد

به گزارش می متالز، اظهارات وزیر نفت روسیه و ابهام بر سر توافق آتی میان چین و آمریکا سایه سنگینی را بر بازار نفت انداخت و موجب افت قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

بر اساس این گزارش، الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه، دیروز اظهار داشت: بهتر است کاهش سقف تولیدات از ماه آوریل ۲۰۲۰ میلادی اجرایی شود.

این در حالی است که، این موضوع در مقابل نظر اوپک در تمدید کاهش میزان عرضه کشورها در جلسه هفته آتی (۵-۶ دسامبر) است اما به نظر می رسد نظر روسیه و عربستان در این زمینه تأثیر بسزایی در تصمیمات اوپک داشته باشد.

به این ترتیب، قیمت نفت وست تگزاس و نفت برنت دریای شمال از اوج دو ماهه خود، پایین تر آمد و موجب ایجاد طوفان در بازار نفت شد.

در بازار نیویورک، قیمت نفت وست تگزاس با افت  ۵.۱ درصدی به هر بشکه ۵۵.۱۷ دلار رسید و به قیمت دو ماه گذشته خود بازگشت.

قیمت نفت برنت در بازار لندن با افت ۴ درصدی به هز بشکه ۶۰ دلار و ۷۲ سنت رسید و با قیمت دو ماه گذشته خود برابر شد.

به این شکل، میانگین هفته ای قیمت نفت برنت افت ۴.۲ درصدی را به ثبت رساند و میانگین هفته ای قیمت نفت وست تگزاس نیز افت ۴.۱ درصدی را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، ابهام بر سر توافق احتمالی میان آمریکا و چین بیشتر شده است در حالی که ترامپ اعلام داشته اگر اوضاع هنگ کنگ آرام نشود از توافق خبری نیست.

اما در بازار طلا، قیمت شمش و آتی طلا در روز جمعه با روند افزایشی همراه شد . اظهارات ترامپ در خصوص ناآرامی های هنگ کنگ و حمایت از تظاهرات مردمی این کشور، تأثیر بسزایی در رشد قیمت این فلز گرانبها داشته است.

آمریکا، چین را تهدید کرده است که اگر این ناآرامی ها را با صلح به پایان نرساند و به درخواست مردم عمل نکند، تحریم های جدید علیه چین وضع می کند.

این روند موجب شد قیمت آتی طلا برای تحویل در ماه فوریه در بورس نیویورک با رشد ۰.۷ درصدی همراه شده و به هر اونس یک هزار و ۴۷۰ دلار برسد. قیمت نقدی شمش طلا نیز با رشد ۶ دلار و ۳۱ سنتی به هر اونس یک هزار و ۴۶۴ دلار رسید.

عناوین برگزیده