تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۶۹۶۴۳
همایش بین المللی ایستگاه‌های آینده

توسعه ۳۲ ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن از تهیه طرح‌هایی برای توسعه ایستگاه‌های راه آهن خبر داد و گفت: این طرح‌های توسعه‌ای دارای جذابیت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.
توسعه ۳۲ ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش می متالز، سعید رسولی در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بین المللی ایستگاه‌های آینده افزود: بسته‌های حمایتی واقعی برای تشویق سرمایه‌گذاری در راه آهن طراحی شده و برای توسعه ایستگاه‌های راه آهن و تطبیق آن‌ها با نسل جدید ایستگاه‌های راه آهن از همین فردا اقدامات عملی خود را آغاز می‌کنیم.
وی افزود: برای توسعه ایستگاه‌های راه آهن از اجرای طرح‌های عمرانی کوچک آغاز می‌کنیم و بدنبال اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری موفق هفتمین همایش بین المللی ایستگاه‌های آینده در کشورمان که برای نخستین بار در یک کشور آسیایی و با حضور نمایندگان ۲۵ کشور عضو اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) و از جمله ۱۴ کشور اروپایی برگزار شد گفت: تلاش می‌کنیم از تجربیات این همایش بین‌المللی استفاده کرده و نتایج آن را در اجلاس آتی این اتحادیه که در دو سال آینده برگزار خواهد شد عرضه کنیم.
وی توسعه صنعت ریلی در هر کشور را یک نیاز اساسی توصیف کرد و افزود: همانگونه که ساخته آسمان خراش بدون آسانسور امری غیر ممکن است تصور شهرنشینی بدون سیستم حمل و نقل ریلی نیز غیرممکن است.
وی گفت: اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها ۱۲۰ گروه کاری فعال در موضوعات مختلف دارد و ما نیز باید بیش از گذشته از این تجربیات استفاده کنیم.
وی با اشاره به جلسات متعدد دو و چند جانبه خود با مقامات راه آهن‌ها و اساتید دانشگاه‌های حاضر در این همایش گفت: اعضای اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها تمایل زیادی به توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه خود با ایران دارد و تلاش می‌کنیم از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور استفاده کنیم.
همایش دو روزه ایستگاه‌های آینده از روز دوشنبه در هتل اوین تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران عامل راه آهن‌های ایران، مقدونیه و سوریه، رئیس اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها و جمعی از اعضای این اتحادیه از جمله راه آهن ها، دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و مسوولان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی کشور آغاز شده بود و امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
در این همایش بین المللی، ۵۰ مقاله پذیرفته شده داخلی و خارجی از مجموع ۱۱۲ مقاله رسیده به دبیرخانه در جلسات و پنل‌های تخصصی ارائه شد.

عناوین برگزیده