تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۶۹۷۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیشنهاد نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان برای حل مشکلات صنعت خودرو

می متالز - نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان تهران با اشاره به مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی با ارائه پیشنهادی گفت: با بررسی صورت های مالی چند سال اخیر خودروسازان باید راهکاری ۱۰ ساله اتخاذ شود.
پیشنهاد نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان برای حل مشکلات صنعت خودرو

به گزارش می متالز، امیرحسین جلالی در مورد مصادیق تصمیمات غیر اقتصادی خودروسازان گفت: سرمایه‌گذاری غیر مولد در سایت‌های متعدد داخلی و خارجی که از بودجه جاری در خودروسازان تغذیه می‌شود یکی از این مواردی است که اثرات مخرب استفاده از نقدینگی جاری آن در سرمایه‌گذاری بلند‌مدت و غیرمولد برای اهل فن روشن است.

وی افزود: یکی از علل به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی برای قطعه‌سازان، دولتی بودن صنعت خودرو است زیرا دولت با داشتن سهام اندک در خودروسازی‌ها نسبت به عزل و نصب مدیران خودروسازان بزرگ دخالت می‌کند. تغییرات زودهنگام مدیران اجرایی، راهبردهای اقتصادی بلندمدت را از خودروساز سلب می‌کند و در نهایت تصمیمات کلیدی دچار روزمرگی می‌شوند. 

این فعال صنعت قطعه سازی راه حل‌ برون‌رفت از این شرایط را تشکیل یک کارگروه مرکب از خودروسازان، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و اعضای تشکل‌های واقعی قطعه‌سازان دانست و تاکید کرد: باید صورت‌های مالی چند سال اخیر خودروسازان تجزیه و تحلیل و راهکاری ۱۰ ساله اتخاذ شود. 

جلالی ادامه داد: شرکت‌های اصلی خودروسازان باید از زیرمجموعه ها که مدیریت و راهبردهای جداگانه دارند، جدا شود تا شرکت اصلی بتواند فقط به ارتقای کیفیت و تولید فکر کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده