به گزارش می متالز، دکتر حمید کردبچه اظهار کرد: نشستهای علمی در روز دوازدهم آذر ماه جاری ساعت ۸ تا ۱۶ در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه الزهرا (س) و با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی، دبیرکل و هیات رئیسه سندیکای بیمهگران ایران، مدیران عامل و اعضای هیاتمدیره شرکتهای بیمه، روسای انجمنهای صنعت بیمه، محققان و استادان پژوهشکده، صنعت بیمه و دانشگاهها برگزار میشود. کردبچه افزود: در روز نخست همایش، مجموع مطالعات و مقالات مورد تایید در کمیته علمی در قالب ۹ پنل تخصصی ارائه و بررسی خواهد شد.
اعضای این پنلها متشکل از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران و صاحبنظران صنعت بیمه، استادان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشکده بیمه هستند. رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: در روز نخست نشستهای علمی، پنلهای تخصصی موضوعات «ضریب نفوذ بیمه، حقایق و واقعیتهای آماری»، «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش محرکهای انگیزشی، بازاریابی و رضایتمندی مشتریان در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش قیمت تمام شده، سیاستهای قیمتی و خدمات پس ازفروش بر ضریب نفوذ بیمه»، «محصولات بیمهای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمهای با نیازهای مشتری- بیمههای اموال و مسوولیت»، «محصولات بیمهای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمهای با نیازهای مشتری- بیمههای اشخاص»، «نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش توسعه برون مرزی، ارتباطات بینالمللی و رونق تولید در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه» بررسی خواهد شد. وی ادامه داد: نشستهای صنعت، در سیزدهم آذر ، ساعت ۸ الی ۱۷:۳۰ در سالن همایشهای برج میلاد برگزار میشود. برنامه صبح همایش طبق روال سالانه در بخش نخست به سخنرانی مقامات عالیرتبه و معرفی چهره ماندگار سال ۱۳۹۸ صنعت بیمه اختصاص دارد و در بخش دوم گزارشی از حقایق آماری ضریب نفوذ بیمه ارائه خواهد شد. رئیس پژوهشکده تصریح کرد: برای اولین بار در همایش سال جاری، برنامههای ویژهای برای طرح و بررسی موضوعات حرفهای و فنی صنعت بیمه در قالب ۸ پنل حرفهای در بعدازظهر روز دوم همایش در نظر گرفته شده است. برنامهریزی محتوایی و اجرایی این پنلها توسط سندیکای بیمهگران و انجمن حرفهای صنعت بیمه صورت گرفته است. کرد بچه همچنین اظهار کرد: پنلهای تحت مدیریت سندیکای بیمه گران ایران در قالب موضوعاتی مانند «شبکه فروش و چالشهای آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان شرکتهای بیمه»، «شبکه فروش و چالشهای آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ شبکه کارگزاری بیمه»، «فرصتها و چالشهای توسعه بیمه زندگی و افزایش ضریب نفوذ»، «ارزیابی ریسک، خسارت و اکچوئری در بیمه» برنامه ریزی شده است. رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: همچنین پنلهای تحت مدیریت انجمن حرفهای به موضوعاتی مانند «تحول دیجیتال و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «اصلاح ساختار و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «حفظ حقوق بیمهگذاران عامل افزایش ضریب نفوذ»، «نوآوری فنی و افزایش ضریب نفوذ بیمه» اختصاص دارد. وی اعلام کرد: ضریب نفوذ بیمه از ۱/ ۱ درصد در سال ٨٨ به ۳۸/ ۲ درصد در سال ٩٧ رسید که نشان میدهد با شرایط اقتصادی ایران، صنعت بیمه در سال رشدی ٨ درصدی داشته است.