تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۷۰۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر اوکراین در تهران در دیدار با هیات نمایندگان اتاق یزد

همکاری‌های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال شود

می متالز - در دیدار سفیر اوکراین در تهران با رئیس و هیات نمایندگان اتاق یزد، ظرفیت‌های دو طرف برای افزایش همکاری و مبادلات اقتصادی موردبحث و بررسی قرار گرفت. رئیس اتاق یزد در این نشست تبادل هیات‌های اقتصادی را یکی از عوامل شتاب‌دهنده به رشد تعامل دو طرف دانست و سفیر اوکراین در تهران نیز بر لزوم فعال کردن همکاری‌های بین استانی میان دو کشور تأکید کرد.
همکاری‌های بین استانی میان ایران و اوکراین فعال شود

به گزارش می متالز، سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران با رئیس و هیات نمایندگان اتاق یزد دیدار و گفت‌وگو کرد. برنامه‌ریزی برای سفر هیات‌های تجاری دو طرف و همچنین مذاکره بر سر نحوه توسعه همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی، از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه تعاملات اقتصادی میان یزد و اوکراین به بهره‌گیری از پتانسیل‌های مشترک در شکل‌دهی به حلقه روابط اقتصادی تأکید کرد.

محمدرضا قمی در دیدار با سفیر اوکراین در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های بین دو کشور افزود: استان یزد یکی از استان‌های توانمند ایران است که دارای پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی است و این جنس همکاری‌ها به بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های منطقه‌ای در ایران و اوکراین منجر خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی یزد عنوان کرد برای توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگو و تعامل بیشتر نیاز داریم، در این راستا با تبادل هیات‌های اقتصادی می‌توانیم این مهم را شتاب دهیم.

سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران نیز با تقدیر از میزبانی اتاق یزد ضمن استقبال از توسعه همکاری‌ها در سطح استانی تأکید کرد: در اوکراین اتاق‌های بازرگانی فعال‌اند که می‌توانند با توجه به ظرفیت‌هایشان با استان یزد ارتباط برقرار کنند.

سرگی بوردیلیاک متذکر شد: اگر به دنبال توسعه تعامل اقتصادی هستیم و می‌خواهیم که گام‌های مؤثر در این رابطه برداشته شود که باید فعالانه حرکت کنیم و به حرف بسنده نشود. در ادامه جلسه با پرسش و پاسخ بین هیات نمایندگان و سفیر محترم اوکراین پایان یافت.

عناوین برگزیده