تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۷۰۴۹۵

نشست مدیران وزارت صمت با شرکت های پارک علم و فناوری فارس

می متالز - نشست مدیر عامل و رییس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به همراه معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت های فناوری پارک علم و فناوری فارس برگزار شد.
نشست مدیران وزارت صمت با شرکت های پارک علم و فناوری فارس

به گزارش می متالز، طی این نشست که با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رئیس پارک علم و فناوری فارس، شرکت های فناوری و دانش بنیان مرکز رشد و پارک علم و فناوری فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد به معرفی صندوق و خدمات قابل ارائه به صنایع پیشرفته کشور و همچنین طرح تاپ پرداخته شد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق صنایع پیشرفته، ضمن تبیین خدمات مالی و اعتباری به تشریح برنامه های آتی این صندوق پرداخت.

رضا نقی پور اصل با اشاره به شکل گیری و توسعه سایر خدمات صندوق در کنار ارائه تسهیلات و صدور ضمانت نامه، تدوین آیین نامه های خدمات کارشناسی و سرمایه گذاری خطرپذیر را از جمله اولویت های در دستور کار صندوق عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همکاران این مجموعه خاطر نشان کرد: در کنار سامانه الکترونیک صندوق با افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان امیدوار هستیم سرعت خدمات رسانی به بنگاه های فناور پارک و مرکز رشد افزایش یابد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر لزوم کار و همت جمعی کلیه بازیگران حوزه فناوری و صنعت و با اشاره به پتانسیل های موجود به لحاظ نیروی انسانی کشور در کنار منابع ملی و خدادادی، پویایی ایجاد شده در فضای کسب و کار را مهم ترین عامل قطع وابستگی به نفت و مقابله با تحریم های ناجوانمردانه دشمن اعلام کرد.

برات قبادیان ضمن تشریح تاپ سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال (تاپ)، ارتباط صنعت و دانشگاه و رفع نیازهای فن‌آورانه صنعت از طریق مراکز علمی و پژوهشی را به عنوان امری مهم در توسعه صنایع کشور برشمرد.

وی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را به عنوان یکی از صندوق های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را پشتیبان و بازوی مالی این وزارتخانه برای اجرای طرح های فن‌آورانه معرفی نمود که می تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.

در انتهای جلسه جواد کلاهدوزان بازرس ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون حوزه وزارتی با اشاره به تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت بر پیگیری مسائل مربوط به واحدهای تولید و اهتمام در رفع مشکلات شرکت های فعال،در ارتباط با دریافت هرگونه پیشنهادات و نقطه نظرات فعالان صنعت و انعکاس به مقام عالی وزارت و دستگاه های ذیربط و تابعه اعلام آمادگی کرد.

عناوین برگزیده