تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۷۰۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد خبر داد:

سفر هیات تجاری تانزانیا به استان خراسان شمالی

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از سفر هیات تجاری تانزانیا به استان خراسان شمالی در سال جاری با هدف گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری خبرداد.
سفر هیات تجاری تانزانیا به استان خراسان شمالی

به گزارش می متالز، سعید پورآبادی در دیدار با دکتر اسماعیلی دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر کشور و هیات همراه آن از همراهی، همکاری و تعاملات مطلوب آنان در توسعه و گسترش فعالیت های تجاری و بازرگانی استان خراسان شمالی قدردانی کرد.

وی به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه استان خراسان شمالی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری، معدن اشاره کرد و از جمله  ظرفیت های بالقوه استان را وجود صنایع بزرگ چون شرکت پتروشیمی خراسان ، کارخانه آلومینای ، کارخانه سیمان بجنورد، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین و ... برشمرد.

وی از استان خراسان شمالی به عنوان قطب کشاورزی در کشور یاد کرد و به ظرفیت های بالقوه محصولات کشاورزی استان در امر صادرات به کشور های همسایه اشاره کرد.

پورآبادی دراین دیدار  از اعلام آمادگی و توافقات طرفین به منظور دعوت هیات تجاری از تانزانیا به استان خراسان شمالی در  طی سال جاری خبرداد.

وی از جمله اهداف این سفر را به استان گسترش توسعه روابط تجاری و بازرگانی به منظور افزایش صادرات محصولات استان در بخش های مختلف ذکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد جذب سرمایه گذار و افزایش صادرات در زمینه محصولات کشاورزی و باغی استان از جمله صادرات زعفران، افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان، گسترش فعالیت های بازرگانی در استان، سرمایه گذاری در زمینه فرآوری و بسته بندی های صادراتی را از جمله موارد مورد توافق طرفین برای سرمایه گذاری در استان اعلام کرد.

منبع: عصر اترک
عناوین برگزیده