تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۷۰۶۵۶

عضویت دائم ایران در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه مشترک المنافع CIS

می متالز - عضویت ناظر راه آهن ایران در هفتاد و یکمین نشست شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود در شهر مینسک پایتخت بلاروس با نظر موافق تمام اعضا به دائم تبدیل شد.
عضویت دائم ایران در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه مشترک المنافع CIS

به گزارش می متالز، در هفتاد و یکمین نشست شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه مشترک المنافع CIS  که از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۴ مهرماه در شهر مینسک- بلاروس برگزار شد عضویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اجماع تمام اعضاء پس ازچند سال از ناظر به دائم تبدیل شد.

در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود موضوعاتی از قبیل هماهنگی فعالیت‌های راه‌آهن کشورهای عضو، حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و کالا، استفاده مشترک از واگن‌های حمل‌بار و کانتینرها، توافقات متقابل خدمات حمل‌ونقل و توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 هیات ایرانی در این اجلاس به سرپرستی سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع CIS در سال ۱۹۹۲ تشکیل شده و مقر آن در روسیه است. اعضای این شورا با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از ناظر به دائم، به ۱۶ عضو رسیده شامل ایران، روسیه، ازبکستان، اوکراین، فنلاند، جمهوری آذربایجان، لتونی، استونی، لیتوانی، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان و اتحادیه شرکت‌های ریلی هستند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۳ به عضویت ناظر این شورا در آمده‌بود.

در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه CIS موضوعاتی از قبیل هماهنگی فعالیتهای راه آهن کشورهای عضو، حمل و نقل بین المللی مسافر و کالا، استفاده مشترک از واگنهای حمل بار و کانتینرها، توافقات متقابل خدمات حمل و نقل و توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عناوین برگزیده