تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۷۰۹۷۱

رشد ۶۳ درصدی ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا

می متالز - مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از رشد ۶۳ درصدی ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کالا در مدت هشت‌ماهه امسال نسبت به سال گذشته در پایانه ریلی آستارا ۳۸ هزار و ۵۰۸ تن بوده است.
رشد ۶۳ درصدی ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا

به گزارش می متالز، غلامحسین ولدی امروز در رشت اظهار کرد: میزان واردات کالا در مدت هشت‌ماهه امسال در پایانه ریلی آستارا ۱۱۵ هزار و ۹۲۵ تن بوده که نسبت به ۷۳ هزار و ۵۷۴ تن مدت مشابه پارسال رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کالاهای ترانزیتی در گیلان افزود: عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده، کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه در مدت هشت‌ماهه امسال ۷۵ هزار ۵۶۳ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا صادر شده، گفت: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن‌آلات و لوازم‌خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

به گفته ولدی طی هشت‌ماهه امسال مجموعاً ۲۲۹ هزار و ۹۹۶ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۱۸۰ هزار و ۲۳۱ تن مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد رشد داشته است.

عناوین برگزیده