تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۷۱۶۰۴

افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد و تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی

می متالز - افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد، تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی، پنجمین پروژه ریلی کشور در دولت دوازدهم در آستانه بهره‌برداری، اشتغالزایی چینی‌ها در کرمانشاه، اختصاص رتبه ۱۶ جهان در حوزه پژوهش به ایران ، ورود بیش از ۵۱ هزار مسافر از مرز باشماق به کشور و شکستن رکورد تولید کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری.
افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد و تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی

هدف اصلی از سفر به آذربایجان‌شرقی دیدار با مردم مناطق زلزله‌زده است

به گزارش می متالز، رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هدف اول و اصلی از سفر به آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت وگو با مردم مناطق زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب است، گفت: بسیار خوشحالم که من و هیات همراهم امروز میهمان مردم دلاور آذربایجان شرقی و مردم عزیز تبریز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری گفت: مشکل زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی را مشکل خودمان می‌دانیم و دولت تا آخر در کنار آن ها ایستاده است.

وی با حضور در روستای زلزله‌زده دستجرد شهرستان میانه با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که محضر شما هستم، افزود: به همه اهالی روستا قول می دهم که دولت تا پایان کار در کنار شما ایستاده و کمک هایی که برای بازسازی و مرمت ساختمان های تخریب شده یا آسیب دیده لازم است، به حول و قوه الهی پرداخت می شود.

افتتاح خط راه آهن میانه ـ بستان آباد

خط راه آهن میانه ـ بستان آباد امروز چهارشنبه به دست رییس جمهوری افتتاح و نخستین سفر از این مسیر به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

طول راه آهن میانه ـ بستان آباد ۱۳۲کیلومتر و قرار است تا تبریز ادامه یابد.

برای اجرای این طرح دو خطه در حد فاصل میانه تا بستان آباد تاکنون ۱۴۱۴ میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت روز به پنج هزار میلیارد تومان می رسد.

تحقق وعده دولت در اتصال ۵ استان به شبکه ریلی

معاون وزیر راه و مدیر عامل ساخت و توسعه شبکه ریلی کشور گفت: با افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد برنامه دولت در اتصال پنج استان به شبکه ریلی کشور محقق شد.

خیرالله خادمی اظهار کرد: ۳۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست اجرا است که این میزان ۳۰ درصد طرح های ریلی را شامل می شود. 

راه آهن میانه - بستان آباد ظرفیت جابه جایی ۷ میلیون تن بار را دارد

مدیر پروژه راه آهن - میانه - بستان آباد گفت: راه آهن میانه - بستان آباد ظرفیت جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر را دارد.

حمید علی محمدزاده افزود: اجرای این پروژه موجب کاهش ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر، کاهش ۵.۵ ساعت زمان سیر قطار و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر شده و با اجرای آن سالانه ۱۶ میلیون لیتر سوخت صوفه جویی می شود.

بازدید اعضای کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات آب سنگین و رآکتور اراک

اعضای کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سایت های هسته‌ای آب سنگین و رآکتور خنداب اراک بازدید کردند.

 محمد ابراهیم رضایی، نماینده خمین و رییس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از اعضاء و مشاورین کمیته هسته‌ای، با حضور در سایت‌های هسته‌ای آب سنگین و نیز رآکتور خنداب اراک، از تاسیسات، فرآیندها و آخرین تحولات و فعالیت های فنی و تولیدی و مهندسی در این دو سایت بازدید کردند.

اسلحه تحریم آمریکا خالی از فشنگ است

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام اقدامات آمریکا درعرصه تحریم اقتصادی به انتهای کار رسیده‌است، اسلحه تحریم خالی از فشنگ می‌باشد، زمان ضد حمله اقتصادی ایران دربرابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا فرا رسیده‌است.

سردار امیر علی حاجی زاده درهمایش امنیت و اقتدار درمدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت:‌ ضد حمله اقتصادی ایران عمل به اقتصاد مقاومتی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به جوانان کشور است.

جمهوری اسلامی بایگانی راکد ندارد

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جمهوری اسلامی باید بایگانی راکد ایجاد کند زیرا بعد گذشت ۴۰ سال از عمر این نظام هنوز مرکزی به نام بایگانی راکد اسناد نداریم.

اشرف بروجردی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر افزود: هم‌اکنون زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز اسناد راکد کشور تملک شده‌است اما تحقق ساخت این مرکز نیاز به کارهای بسیار دارد.

ایران، رتبه ۱۶ جهان را در حوزه پژوهش دارد

 رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه پژوهشی در بین ۱۶ کشور اول دنیا قرار دارد و در سطح منطقه نیز با پیشی گرفتن از ترکیه و مصر، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دکتر حسین وطن پور در نشست آمادگی برای رونمایی از نخستین پروژه استارتاپی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود: تداوم این روند می تواند ما را تا جایگاه ۱۴ در سطح جهان برساند.

موافقت با ۶۹ درصد درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت در آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر زیرمجموعه این اداره از ابتدای امسال با ۶۹ درصد درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور در استان موافقت و برای اجرا به تامین اجتماعی ارسال کرده است.

رضا نقی زاده افزود: از ابتدای امسال ۷۲۹ درخواست در این خصوص وارد و  ۵۰۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

آهن در مشهد ارزان شد

رئیس اتحادیه صنف آهن‌آلات و صنایع پروفیل مشهد گفت: قیمت آهن در این شهرستان طی هفته جاری برای هر شاخه آهن به میزان ۲۰۰ هزار ریال کاهش یافت.

محمد طیرانی هرگونه افزایش نرخ آهن‌آلات ساختمانی را در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در بازار مشهد تکذیب و بیان کرد: افزایش بهای بنزین هیچ تاثیری بر نرخ آهن نداشته است.

پنجمین پروژه ریلی کشور در دولت دوازدهم آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری‌اسلامی‌ایران گفت: پنجمین پروژه مهم و محوری ریلی کشور، خط آهن میانه - بستان آباد، در دولت تدبیر و امید آماده بهره‌برداری است.

سعید رسولی افزود: پیش از این در سال های ۹۶ و ۹۷ مراکز استان های همدان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور متصل شده بودند.

روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی در عرصه سلامت است

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در پیامی، روحانیت را پرچم‌دار سلامت در کشور دانست و گفت: روحانیت معزز در عرصه سلامت و خدمت‌رسانی،‌ نیکوکاری و گره‌گشایی از امور مردم همواره پیشتاز بوده است.

در پیام سعید نمکی که در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» در سالن اجتماعات شهرداری قم قرائت شد، آمده است: خدمت به بیماران و نیازمندان اجر و منزلتی وصف‌ناپذیر دارد که اثرات جاری و ساری این دست‌های مهربان، ‌نیات پاک و دل‌های سرشار از محبت مردم را در همه جای ایران اسلامی می‌توان دید.

چینی‌ها در کرمانشاه اشتغالزایی می‌کنند

۲ شرکت چینی با سرمایه‌گذاری در ۲ بخش معدن و صنعت کرمانشاه برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی اشتغالزایی می‌کنند.

این شرکت ها ۲ پروژه تولید سالانه ۲۰ هزار تن آلیاژ منگنز و سیلیکون در سال و کارخانه ساخت کاشی و سرامیک را در کرمانشاه اجرایی خواهند کرد.

۹۳.۸ درصد مصوبات کارگروه تسهیل چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با مطلوب ارزیابی کردن روند اجرایی مصوبات نشست‌های مربوط به حوزه تولید گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۳.۸ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده است.

سجاد رستمی تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۱۷مصوبه در این کارگروه تصویب شده است.

مجلس کارآمد نجات بخش مشکلات اقتصادی کشور است

مسوول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید نمایندگانی انقلابی و کارآمد انتخاب و به مجلس فرستاد تا نجات بخش مشکلات اقتصادی کشور باشند.

سرهنگ پاسدار محمد نوری گفت: این انتخابات می تواند کارساز، سرنوشت ساز و یکی از صحنه هایی باشد که اگر کارآمد و انقلابی باشد با نظارت قوی در پیشرفت کشور موثر واقع شود.

انجام کاوش‌های مشترک باستان‌شناسی دانشگاه‌های رازی و کپنهاگ

عضو هیات علمی باستان شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در راستای تفاهم‌نامه پژوهشی بین دانشگاه‌ رازی و دانشگاه کپنهاگ، فصل جدیدی از سری کاوش‌های باستان‌شناسی به صورت مشترک در پاییز سال‌جاری صورت گرفت.

دکتر حجت دارابی عضو هیات علمی گروه باستان‌ شناسی دانشگاه رازی گفت: کاوش امسال در غار مرگرگه­لان (Mar Gurgalan) هلیلان از توابع استان ایلام به سرپرستی بنده و دکتر توبیاس ریشتر بوده که طی آن شواهد باستان­‌شناسی مربوط به عصر سنگ (دوران پارینه­‌سنگی) یافت شده است.

ورود بیش از ۵۱ هزار مسافر از مرز باشماق به کشور

۵۱ هزار و ۸۹۸ مسافر در یک ماه (مهر امسال) از طریق مرز بین المللی باشماق در مریوان وارد کشورمان شدند که ۹۰ درصد بیش تر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان اظهارداشت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در مجموع ۴۰۲ هزار و ۲۶۱ نفر از مرز باشماق وارد ایران شده و ۳۸۶ هزار و ۸۹۲ نفر نیز از کشور خارج شدند.

رکورد تولید کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری شکسته شد

رئیس واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به توان تولیدی این واحد گفت: تولید محصول فولاد این مجتمع در آبان‌ماه به ۷۰ هزار و ۳۰۳ تن رسید که رکورد تولید در طول یک ماه این مجتمع صنعتی شکسته شد.

اکبر اسکندری اظهارداشت: تولید این مجتمع در آبانماه سال گذشته ۵۰ هزار تن بود که این میزان تولید در مدت مشابه امسال به ۷۰هزار و ۳۰۳ تن رسید. 

نیروی دریایی باوجود تحریم، گام های موثری در سازندگی و خوداتکایی برداشت

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت : نیروی دریایی باوجود تحریم های ظالمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی طی تمام این سالها توانسته است گام های موثری در سازندگی و خوداتکایی ایران اسلامی بردارد.

دریادار دوم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی در ناوگان شمال اظهار کرد : نیروی دریایی همواره با اقتدار در راستای تامین امنیت دریاها و توسعه روابط بین المللی حضور دارد.

ساخت نخستین مدرسه سبز خیّرساز کشور در مهاباد

نخستین مدرسه خیّرساز کشور با شاخص‌های بهره‌وری سبز به‌همت خیّر نیک‌اندیش «رامین صدیقی» با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در این شهرستان آغاز شد.

مدرسه ۱۲ کلاسه خیّرساز «طالقانی» قدیم مهاباد که اینک به همت خیر مدرسه‌ساز مهابادی به مدرسه «صدیقی» تغییر نام یافته است، نخستین تجربه خیّران در ساخت مدارس سبز در کشور است که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است از مهر ۱۳۹۹ پذیرای دانش‌آموزان باشد.

بهره‌مندی ۱۰ میلیون روستایی از آب شرب سالم تا پایان دولت

وزیر نیرو با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه، عمران و آبادی در کشور گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

رضا اردکانیان در آیین افتتاح نیروگاه بادی آقکند شهرستان میانه در سفر رییس جمهوری اظهار کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار نفر از روستاییان از شبکه اب سالم بهره مند شده اند که تا پایان دولت این رقم را به ۱۰ میلیون نفر خواهیم رساند.

یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور آماده افتتاح است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود شرایط بد اقتصادی و کمبود منابع، یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور آماده افتتاح است.

وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر راه روستایی احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه و توجه به زیرساخت‌های راه روستایی از اولویت‌های مهم و محوری این وزارتخانه است، گفت: ۲ هزار راه روستایی احداث می‌شود.

سیاست دستگاه قضایی کمک به دولت برای رفع مشکلات اقتصادی است

 دادستان کل کشور با بیان اینکه سیاست جدی دستگاه قضایی قرار گرفتن در کنار دولت وکمک برای رفع مشکلات اقتصادی است، گفت: قوه قضائیه در کنار دولت برای کمک به رونق اقتصادی استان اهتمام دارد.

حناچی: تهران حال خوبی ندارد

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: نیازمند اجرای پروژه‌های پایلوت هستیم چرا که شهر الان حال خوبی ندارد و برنامه‌های کوتاه مدت هم برای کاهش آلاینده‌ها کارساز نیست.

گزارش های استان ها:

"لزوم مبارزه جدی با ملخ‌ها قبل از ورود به دروازه ایران" گزارشی ازمرکز کرمان است که به موضوع هجوم ملخ ها و زمین‌گیر کردن این حشرات قبل از ورود به دروازه کشور پرداخته است.

"جنب و جوش احزاب خراسان رضوی در آستانه فصل انتخابات" نیزگزارشی از مرکز همشهد است که درباره تحرک احزاب باسابقه و سربرآوردن احزاب و تشکلهای جدید در آستانه فصل انتخابات در این استان است.

گزارشی باعنوان "تولید مروارید سیاه در مرنجاب آران و بیدگل، نمودی از ظرفیت اقتصادی کویر" ازمرکز اصفهان است که دراین گزارش مطالبی درباره ظرفیت‌ این استان  برای پرورش ماهی و تولید خاویار در حاشیه کویر مرنجاب آران‌ و بیدگل منتشر کرده است.

"شکوه پرواز مرغان مهاجر در آسمان گیلان" نام گزارشی از مرکز گیلان است که درباره فصل کوچ مرغان مهاجر به این خطه است.

"حفظ قدرت خرید سمنانی ها با تشدید نظارت بر قیمت‌ها" گزارشی ازمرکز سمنان است که موضوع بروز برخی گرانی‌ها بعداز سهمیه بندی بنزین پرداخته واز مسوولان امر خواستند تا با اطلاع‌رسانی همه جانبه، افزایش نظارت بر بازار و اصناف، به حفظ قدرت خرید مردم کمک کنند.

گزارشی باعنوان "آنفلوآنزا در کمین استان‌ها" نیز ازمرکز تهران درباره بیماری آنفلوآنزا امسال که  با سرد شدن هوا به فهرست بیماری‌های واگیردار اضافه شده و تاکنون ۱۵ تن از هموطنان را به کام مرگ کشانده است پرداخته است.

گزارشی باعنوان "سفرهایی که بوی امید می‌دهند" از مرکز تبریز است که دران به تشریح پنج سفر رییس جمهوری ودولت تدبیر وامید  به این استان پرداخته است.

"کهگیلویه در مسیر توسعه" نام گزارشی از مرکز یاسوج است که به محرومیت ها ی دیرینه این دیار که با اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی طی سال‌های اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته پرداخته است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده