تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۷۱۶۲۹

کاهش ۱۶ میلیون لیتری مصرف سوخت با افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد

می متالز - با بهره برداری از قطعه اول خط راه آهن میانه _ بستان آباد، میزان مصرف سوخت سالانه ۱۶ میلیون لیتر کاهش می‌یابد.
کاهش ۱۶ میلیون لیتری مصرف سوخت با افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد

به گزارش می متالز، امروز خط آهن کشور از مسیر جدید ریلی به استان آذربایجان شرقی رسید. با بهره برداری از این خط ریلی میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در صورت اتصال به تبریز، سفر به مرکز این استان از تهران تا ۵ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

طرح احداث راه‌آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد - تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که مسیر میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از طرح فوق است و در ۶ قطعه و بخشی ازقطعه هفتم، از ایستگاه موجود راه آهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی که از شهر‌های ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده، به ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد متصل می‌شود.

چندی پیش عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: بیان اینکه ساخت پروژه راه آهن میانه به بستان آباد در دهه ۸۰ آغاز شده بود، گفت: با توجه به انباشته شدن پروژه‌های نیمه تمام در حوزه ریلی، وزیر راه و شهرسازی دستور داد که تمامی پروژه‌های نیمه تمام در بخش ریلی تا پایان این دولت به اتمام برسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در چند سال گذشته ۵ پروژه در بخش ریلی از جمله راه آهن قزوین – رشت، مراغه - ارومیه، ملایر - کرمانشاه، تهران - همدان و میانه - بستان آباد به اتمام رسیده است.

او افزود:  طی سال‌های گذشته با توجه به هزینه‌هایی که در پروژه‌های حوزه ریلی انجام و تمام آن‌ها نیمه تمام رها شده بود سعی کردیم با بهره برداری از این پروژه‌ها، از آن‌ها در راستای تسهیل در رفت و آمد مردم استفاده کنیم.

خطیبی با بیان اینکه تا کنون در پروژه میانه – بستان آباد ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ارزش ریالی این پروژه در شرایط اقتصادی کنونی  معادل ۵ هزار میلیارد تومان است که ظرف مدت ۲ تا ۳ سال این پروژه را به اتمام رسانده‌ایم.

عناوین برگزیده