تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۷۱۷۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه اعلام کرد:

صدور 5 پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری 48.5 میلیارد ریال در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون

می متالز - رییس سازمان صمت استان کرمانشاه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5 فقره پروانه بهره‌برداری معدن با اشتغال 45 نفر و سرمایه‌گذاری 48.5 میلیارد ریال در این استان صادر شده است.
صدور 5 پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری 48.5 میلیارد ریال در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون

به گزارش می متالز، محسن دارابی در همین ارتباط افزود: در این مدت همچنین 5 گواهی‌نامه کشف و 5 پروانه اکتشاف مواد معدنی شامل سنگ لاشه، سنگ تزیینی و مخلوط کوهی و نیز تعداد 14 فقره مجوز برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای به‌منظور تأمین مصالح طرح‌های عمرانی صادر شده و بر حجم و میزان فعالیت‌های معدنی در گستره استان افزوده است.

وی در خصوص تعداد جوازهای طرح توسعه در بخش معدن نیز گفت: در 8 ماهه سال 98، تعداد 86 فقره جواز طرح توسعه معادن با اشتغال‌زایی تعداد 996 نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار و 456 میلیارد ریال صادرشده که این خود نشان‌گر افزایش فعالیت‌های کارشناسان ما در این حوزه است.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه، با اشاره به سایر فعالیت‌ها در حوزه امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان، در خصوص پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی با اشاره به این‌که معاونت امور معادن توانسته است طی مدت یادشده 11 فقره پروانه بهره‌برداری را با اشتغال‌زایی 119 نفر و سرمایه‌گذاری 328 میلیارد ریال، صادر نماید، فعالیت در این بخش را نیز رضایت‌بخش ارزیابی و ابراز امیدواری نمود طی ماه‌های باقی‌مانده سال 98 این معاونت بتواند پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این موارد را به سرانجام مطلوب خود برساند.

دارابی در پایان خاطرنشان ساخت: پهنه‌های استان کرمانشاه در تمامی مناطق آن شامل 5 پهنه هرسین، سنقر، گیلان غرب، پهنه میانی و اسلام‌آباد است که غیر از پهنه سنقر، کلیه پهنه‌ها آزاد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کاداستر نسبت به ثبت محدوده اقدام نمایند و پهنه سنقر نیز تا پایان آذرماه سال جاری آزاد خواهد شد.

عناوین برگزیده