تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۷۱۹۶۷
تشریح راه آهن میانه تا بستان آباد از زبان معاون وزیر؛

راه آهن میانه بستان آباد عظیم‌ترین پروژه خاکی/ ارزش به روز این پروژه 5 هزار میلیارد تومان است

می متالز - خادمی گفت: ویژگی خاص این ریل و با توجه به چین خوردگی کوه‌ها حجم کار است که بسیار عظیم تر از دیگر پروژه هاست و 65 میلیون متر کار خاکی انجام شده و 15 کیلومتر پل دارد.
راه آهن میانه بستان آباد عظیم‌ترین پروژه خاکی/ ارزش به روز این پروژه 5 هزار میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در خصوص تکمیل راه آهن میانه تا بستان آباد اظهار داشت: در اولویت اول پنج مرکز استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان‌شرقی بنا بود به شبکه ریلی وصل شوند.

وی ادامه داد: چهار استان دیگر در سال 96 و 97 از این مساله بهره مند شدند و پنجمین مرکز استان تبریز بود. البته آذربایجان‌شرقی به مسیر ریلی متصل است اما این مسیر ویژه است زیرا مسیر جدید است و با توجه به صعب العبوری سرتاسر 200 کیلومتری میانه تا تبریز و چین خوردگی‌های کوه این مسیر ریلی کار بزرگی بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای این خط ریلی ویژگی‌های خاصی دارد، گفت: این اولین مسیر دو خطه است که از صفر طراحی کرده‌ایم و تمام ابنیه‌ها و سازه‌ها و پل ریزی دو خطه انجام شده و 114 کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش 4 تا پنج ساعتی مسیر تا تهران عنوان کرد: ویژگی بعدی خاص این ریل و با توجه به چین خوردگی کوه‌ها حجم کار است که بسیار عظیم تر از دیگر پروژه هاست و 65 میلیون متر کار خاکی انجام شده و 15 کیلومتر پل دارد. همچنین برای این پروژه 1400 میلیارد هزینه شده که با برآورد امروز بالای 5000 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران