به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در خصوص تکمیل راه آهن میانه تا بستان آباد اظهار داشت: در اولویت اول پنج مرکز استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجانشرقی بنا بود به شبکه ریلی وصل شوند.
وی ادامه داد: چهار استان دیگر در سال 96 و 97 از این مساله بهره مند شدند و پنجمین مرکز استان تبریز بود. البته آذربایجانشرقی به مسیر ریلی متصل است اما این مسیر ویژه است زیرا مسیر جدید است و با توجه به صعب العبوری سرتاسر 200 کیلومتری میانه تا تبریز و چین خوردگیهای کوه این مسیر ریلی کار بزرگی بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای این خط ریلی ویژگیهای خاصی دارد، گفت: این اولین مسیر دو خطه است که از صفر طراحی کردهایم و تمام ابنیهها و سازهها و پل ریزی دو خطه انجام شده و 114 کیلومتر مسیر را کوتاه میکند.
وی با اشاره به کاهش 4 تا پنج ساعتی مسیر تا تهران عنوان کرد: ویژگی بعدی خاص این ریل و با توجه به چین خوردگی کوهها حجم کار است که بسیار عظیم تر از دیگر پروژه هاست و 65 میلیون متر کار خاکی انجام شده و 15 کیلومتر پل دارد. همچنین برای این پروژه 1400 میلیارد هزینه شده که با برآورد امروز بالای 5000 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.