به گزارش می متالز، علیرضا چایچی یزدی از مدیران نام آشنای فولاد کشور است که با تکیه بر تجربیات و سوابق درخشان خود و با بهره گیری از یک تیم مدیریتی و کارشناسی متخصص و متعهد، در حال رقم زدن دورانی به یادماندنی در فولاد آلیاژی ایران است؛ ایامی سرشار از موفقیت های مداوم در تولید، فروش، مسوولیت های اجتماعی، نوآوری و … که شرایط سخت تحریمی و رکود بازار فولاد اهمیت این موفقیت ها را دوچندان می کند.
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اقدامات انجام شده و در حال انجام در زمینه بومی سازی و ساخت داخل گفت: با توجه به رشد استراتژیکی که صنعت کشور دارد و اهمیت آن در سیاست گذاری های کلان، لذا تأمین پایدار تولید یکی از دغدغههای همیشگی تولید کنندگان فولاد بوده است. تا پیش از این برای تأمین قطعات و تجهیزاتی که نیاز داشتیم حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر تن به خارج وابسته بودیم که این مسئله برای پیشبرد تولید نگرانی ایجاد می کرد، چرا که هر لحظه ممکن بود در تأمین مایحتاج اولیه صنعت فولاد دچار مشکل شویم اما به واسطه نهضت بومی سازی که ایجاد شد و فولاد سازان و تامین کنندگان داخلی به همکاری با یکدیگر روی آوردند، این عدد اکنون به ۷۵ دلار رسیده و انشالله هر سال کمتر و کمتر خواهد شد.
چایچی در ادامه این گفتگو به تشریح عملکرد فولاد آلیاژی ایران پرداخت و اظهار داشت: در نیمه اول سال ۹۸ به لطف خداوند و با تلاش همه همکاران به موفقیت های چشمگیری دست یافته ایم. ما موفق شدیم که طی این شش ماه بیش از ۲۵۵ هزار تن محصول مذاب فولادی را تولید کنیم. این رقم در قیاس با سال گذشته ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد. از لحاظ میزان فروش هم به عدد ۲۲۵ هزار تن رسیدیم که این عدد ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد. میزان درآمد زایی ما هم به ۱۳۶۰ میلیارد تومان رسید که به نسبت سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران ادامه داد: ما پنج رکورد بسیار قابل توجه را در زمینه تولید، فروش و نوآوری بر جای گذاشته ایم. به عنوان نمونه در اردیبهشت ماه سال جاری با عدد بالای ۴۸ هزار و ۸۰۰ تن تولید مذاب فولاد سازی به یک رکورد جدید دست یافته ایم. در همان ماه با فروش ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن، رکورد جدیدی را در زمینه فروش به ثبت رساندیم. در کنار تمام این موارد در زمینه نوآوری همکاران ما موفق شدند شش سایز جدید فولادی را برای صنایع مختلف نظیر صنایع خودرو سازی، صنایع نفت و گاز، صنایع مفتولی و صنایع ریلی به سایزهای قبلی که تولید داشتیم اضافه کنند.
چایچی با اشاره به ۳ برابر شدن سود عملیاتی “فولاژ” خاطرنشان کرد:کارهای بسیار خوبی را در زمینه کاهش قیمت تمام شده انجام داده ایم و به افزایش سود دهی کمک کرده ایم. به طوری که در شش ماهه اول امسال میزان سود عملیاتی ما سه برابر مدت مشابه در سال ۹۷ بوده است. همچنین ما در این مدت بیش از ۱۳ گرید جدید فولادی را به صنایع مادر و تخصصی خودمان اضافه کرده ایم که در این زمینه به بومی سازی قطعات فولادی کمک شده است.